Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heidi C. Huitfeldt

[#13944] Kampen ca 1900 - Begravet Østre Aker el Gamlebyen?

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Min tippoldemor Anne Andersdatter bodde i Skedsmogt. 1 på Kampen v/folketellingen 1900. Hun var da 90 år gammel. Alle yngere generasjoner i familien, også oldefar som døde i 1912, er begravet i Gamlebyen.Jeg lurer på hvor Anne Andersdatter kan være begravet. Er det noen som vet/har tips om hvordan jeg kan finne det ut? Kanskje Laila på Vål'enga kan hjelpe meg? ;-)HeidiHeidi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Litt mangelfulle opplysninger, men her er en kandidat; Enke Anne Lundberg, død 16.02.1901, begravelse Kampen 22.02.1901, gravlagt Østre Gravlund, født 19.10.1811 i Sverige, bosted Gruegade 10. (Kampen Mini I 8 1892-1902 8/9 f.263 no.28)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg var litt rask, her er hun nok om ikke fullt så gammel som antatt:'Enke hos Svigersønen Anna Andersen', født 1814 Trygstad, bosted Skedsmogade 1, død 22.12.1901, begravelse Kampen kirke 31.12.1901, begravet Østre Gravlund Dødsårsak lungebetennelse. (Samme kilde, 9/9 f.275 no.152)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi C. Huitfeldt

Tusen takk Geir!Den siste Anne er helt sikkert min tippoldemor. Skedsmogt 1 ble bygget av hennes svigersønn Hans Halvorsen i 1876. Min familie har bodd der helt siden det, -faktisk bor mine foreldre der enda.Jeg manglet opplysninger rundt Annes dødsfall, men her fikk jeg det jammen på sølvfat. Takk igjen.Heidi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.