Gå til innhold
Arkivverket

[#13944] Kampen ca 1900 - Begravet Østre Aker el Gamlebyen?


Gjest Heidi C. Huitfeldt
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Min tippoldemor Anne Andersdatter bodde i Skedsmogt. 1 på Kampen v/folketellingen 1900. Hun var da 90 år gammel. Alle yngere generasjoner i familien, også oldefar som døde i 1912, er begravet i Gamlebyen.Jeg lurer på hvor Anne Andersdatter kan være begravet. Er det noen som vet/har tips om hvordan jeg kan finne det ut? Kanskje Laila på Vål'enga kan hjelpe meg? ;-)HeidiHeidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Litt mangelfulle opplysninger, men her er en kandidat; Enke Anne Lundberg, død 16.02.1901, begravelse Kampen 22.02.1901, gravlagt Østre Gravlund, født 19.10.1811 i Sverige, bosted Gruegade 10. (Kampen Mini I 8 1892-1902 8/9 f.263 no.28)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg var litt rask, her er hun nok om ikke fullt så gammel som antatt:'Enke hos Svigersønen Anna Andersen', født 1814 Trygstad, bosted Skedsmogade 1, død 22.12.1901, begravelse Kampen kirke 31.12.1901, begravet Østre Gravlund Dødsårsak lungebetennelse. (Samme kilde, 9/9 f.275 no.152)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Tusen takk Geir!Den siste Anne er helt sikkert min tippoldemor. Skedsmogt 1 ble bygget av hennes svigersønn Hans Halvorsen i 1876. Min familie har bodd der helt siden det, -faktisk bor mine foreldre der enda.Jeg manglet opplysninger rundt Annes dødsfall, men her fikk jeg det jammen på sølvfat. Takk igjen.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.