Gå til innhold
Arkivverket

[#13945] Anders og Marthe gift i Fana 1767


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Anders Joenss. Sletten og Marthe Pedersd. Flesland giftet seg i Fana 28. juni 1767. Men hvilket år ble de født? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Takk for hjelpen. Disse to fant jeg også, men hvordan skal jeg være sikker på at dette er riktige personer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved folketellingen i 1801 står ekteparet oppført under Sletten i Fana, som man vil se er konen ført som 56 år gammel, mens mannens alder angivelig er 76, se [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11249&variabel=0&postnr=545&fulle=true&spraak=n>LenkeMen da han druknet i 1812 er han ført som 67 år gammel, og altså angivelig født ca. 1745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har noen av disse i mitt tre, her er det jeg har notert:Anders Jons. Sletten (1745-1812) gift med Marta Pedersdtr. Flesland 28.6.1767 i Fana. Marta (1745-1825).Anders var sønn av Jon Anders. Mathopen f. 1717 Mathopen, Laksevåg. Han døde 1763 i Sletten, og var gift med Marta Nilsdtr. Sletten 1745 i Fana. Marta var f. 1717 på Sletten, Fana. De hadde også datteren Agate Jonsdtr. Sletten (1752-1812) hun slo seg ned på Knappestraumen, Straume, Fana.Marta var datter av Nils Lars. Sletten (1665-1753). Han var gift med Anna Nilsdtr. (1674-1741).Anna var hans andre kone. Barn: Anna på Flesland, Marta på Lønningen, Lars på Hordnes, Eli på Flesland, Tomas på N. Hjellestad, Brita, Marta på Sletten, Nils og Gjertrud.Nils Larsen var sønn av Lars Ivars. Sletten (1620-1708). Han ble gift med Brita Nilsdtr. Børnes fra Sund (1620-1713). Hennes far var Nils Larsen som hadde heile Sletten fra 1645-60 og seinare br. 2.Nils og Brita hadde følgende: Gaute på Flesland, Lars i Bergen, Ola på Lønningen, Ivar i Bergen, Ola på Flesland, Nils på Sletten, Hallvard på S. Ekerhovd, Anna i Lønningen.Har noe på etterkommerne også, hvis det skulle være interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk for hjelpen Heidi. Lurte litt på den siste setningen: Skal det være Nils og Brita eller Lars og Brita som hadde desse barna???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hi, hi. Ser at den kunne forvirre ja!Det var selvsagt Lars Ivars. Sletten (1620-1708) som ble gift med Brita Nilsdtr. Børnes fra Sund (1620-1713). DE hadde barna: Gaute på Flesland, Lars i Bergen, Ola i Lønningen, Ivar i Bergen, Ola på Flesland, nevnte Nils Larsen på Sletten, Hallvard på S. Ekerhovd (Fjell), Anna i Lønningen.Se ellers på siden min: http://www.slettemoen.com/slekt/tofteraa/Gå inn på ETTERNAVN og Sletten, så finner du det jeg har om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Jon Andersen Mathopen er vel sønn av Anders Olsen Mathopen og Agathe Monsdtr.Anders Olsen er fra Nedre Golten i Sund og sønn av Ole Olsen Nedre Golten og Anna Andersdtr f. Bakke. Annas far er Anders Olsen Bakke som er 87 år i 1666.Agathe Monsdtr er datter av Mons Larsen Sørås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.