Gå til innhold
Arkivverket

[#13949] Oppslag i kb etter Alv Røslan i Hordaland og Vestfold


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Jeg finner som far til en av mine aner, Hendrik Alfsen, døbt 15.06.1794 i Skjeberg, Alv Røslan. Alle andre steder figurerer han som Alf Grasto, da det er på denne gård han og hans familie er bosatt(FT1801). Røslan er ikke et navn kjent fra egnen rundt sognet gården ligger i. Ved søk på FT1801, finner jeg gårdsnavn som begynner på Røslan i Hordaland(Quindherred og Hosanger), og i Vestfold(Sem).I følge FT1801, er Alf(Alv) født ca. 1749, og på samme sted innehar han farsnavnet Nilsen. Har noen mulighet til å sjekke døbte for disse steder?Mvh, Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

En tilleggsopplysning: han er døbt i Skjeberg 24.05.1772. Følgelig må han ha kommet til sognet inden den tid, dersom han kommer utenfra vel å merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Den har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk skal du ha! Skal få gått igjennom døbte for Skjeberg en gang til, kanskje jeg allikevel har oversett ham.Mvh, Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Magne Grasto

Hei Tom.Folka på Bede har nok fartet litt rundt omkring på plassene tenker jeg. Men pt. passer Røsland dårlig med de andre stedene de oppholdt seg, men det kan selvfølgelig ha vært en hendelse som har ført til at de har hatt Rusland som midlertidig opphold.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.