Gå til innhold
Arkivverket

[#13954] Arnt Johan Hansen, Oslo


Gjest W.E. Østbø
 Del

Recommended Posts

Gjest W.E. Østbø

Prøver igjen å få hjelp der ute, til å finne ut noe mer om min morfar Arnt Johan Hansen, F. i Oslo 5/3-1906, Hans foreldre het Anna Constance Leerberg og Johan Arnt Hansen. Jeg har søkt i alle tenkelige arkiver uten å finne dem, nå setter jeg min lit til Riksarkivet i Oslo. Er der noen der ute som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Godt mulig jeg tar feil, men synes å dra kjensel på navnene. Har han vært etterlyst før? Hvilke adresser har du på foreldre, når/hvor er de født/gift, er det søsken og når er/hvor er de eventuelt gift/født. Det er 20 menigheter å lete i, noen svært store og et par er ikke filmet for fødte. (Og er de medlem av statskirken, hvis ikke - hvilket kirkesamfunn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Ja, du har nok sett navnet noen ganger før ja, jeg har jobbet noen år med denne grenen. Jeg har ikke adresser på foreldrene, men vet at sønnen er født i Oslo. Dette går fram av hans SSI søknad i U.S.A. Har bl.a. prøvd Byarkivet i Oslo . Jeg skulle så veldig gjerne funnet ut noe mer om denne mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du bør henvise til hva du har fått svar på før, slik at det som er prøvet ikke blir prøvet igjen.7511 Arnt Johan Hansen 5/3-1906 W.E. Østbø 06.02.2002 14:30 8 3167814 Johan Arnt Arntsen, Fjellberg W.E. Østbø 28.03.2002 01:49 22 4069057 Arnt Johan Hansen W.E. Østbø 01.05.2002 01:16 2 4713761 Johan Arnt Hans. W.E. Østbø 13.03.2003 23:12 14 19213954 Arnt Johan Hansen, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Hei! Jeg vil benytte anledningen til å takke både Laila og Geir for god hjelp! Jeg leste gjennom tidligere svar og fant ut at det eneste jeg vet med sikkerhet, er det jeg har skrevet i siste innlegg, derfor henviste jeg ikke til tidligere innlegg. Nytt nå, er jo at jeg vet, hans fødested og foreldrenes navn.Mva wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Og her har du en Johan Arnt Hansen i FT 1875 som kan være den riktige, men du må undersøke mer om det:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I FT 1900 i Oslo er det en familie som kan være Anna Constances foreldre og søsken. Det er den eneste familien i hele folketellingen som skriver etternavnet med to e'er:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Tusen takk for hjelpen. Leerberg familien i Oslo har jeg funnet, men desverre ingen bekreftelse på at det er rette familien. Johan Arnt Hansen i 1875tell. for Strinda, er interessant, men også denne trenger jeg mer opplysninger om. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

I Emigranter over Oslo 1871-1930 finner jeg Marie Leerberg f. 1882 med hjemsted Oslogt 4b som reiser til New York 23.04.1916. Dette er samme adr. som Johan Arnt og Anna Constanse har i FT 1900 (Lenke i innlegg 7), riktignok 16 år senere. Kan det være en søster til din Anna Constanse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hun (Marie Leerberg) skulle til sin bror Thorbjørn Leerberg i Brooklyn.Det er litt for tilfeldig at hun har samme adresse som Anna Constanse. Jeg er nesten sikker på at det er rett familie. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Aha! Selvsagt er dette rett familie! Hadde forrige temaet du fikk svar fra Geir om Anna Constanses foreldre: Hans Torvald Amundsen og h. Ingeborg Jørgensen, Strømsvn. 52'. Foreldrene født hhv. 1850 og 1856. Faddere: Jens Jørgensen, Ragna Jørgensen, Arb. Simen (Simon) AmundsenDette er jo samme folka som her:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&variabel=0&postnr=59815&fulle=true&spraak=n>LenkeSå, Anna Constanse er en Leerberg, og faren har lagt på Leerberg etter Hans Torvald Amundsen Leerberg.Lett, ikke sant?Så, dette er uten tvil Johan Arnts mor og far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Her er han :)Grønland MINI 14.Arnt Johan f. 5.3.1906, hjemmedøpt 11.6.1906, stadfestet i kirken 9.9.1906. Foreldre: Gibsmager Johan Arnt Hansen f. 1871 og h. Anna Konstance f. Lerberg f. 1879. Adr: Nordbygd. 9. Faddere: g. Marie Hansen, g. Jenny Hansen, skom. Emanuel Eriksen og stuer Kristian Hansen. Ægte. Under anmerkninger: Hj.dbt. af ?? Sigvald Horne. Vidner: Moderen og g. Marie Eriksen. Borgelig 17.5.1907. Han udm. s.d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det var det jeg visste jeg!Jeg regner med at det vil si at de giftet seg borgerlig i 1897 (første barnet var f. 1899) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hans T. A. Leerberg (se Lenke innlegg 9) er høyst sannsynlig den samme som Hans Torvald Amundsen Leerberg, født i Eiker 06.10.1850, foreldre Amund Hansen Leerberg og Karen Tolette/Talette Andersdatter. Familien flyttet til Oslo og var i FT 1865 her:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Tusen millioner takk for hjelpen! Min mor har siden hun kom til Norge i 1962, prøvd å finne sin fars fam. i Norge, Så hun er i dag en meget lykkelig dame. Jeg lurte fælt på denne forkortelsen, (Hans T. A. Leerberg)uten å se sammenhengen. Lurer på en ting: I innlegg 16 er der noen forkortelser på slutten, (g.foran Marie) og Han udm.s.d. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

tennker det betyr utmeldt av statskirken (at d'en er en k kanskje? )SIden de jo ble gift sannsynlig vis borgerlig... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Grønland MINI 13Borgelig viet 17.5.1897. Johan Arnt Hansen, gibsm., Lakkegd. 75, f. 1871 i Drammen og Anna Constance Lerberg, tjenestepige f. 1879 i Ø. Aker.Hans far: Matros Anders Hansen.Hennes far: Vgm. Hans Torv. Amundsen Lerberg.Under anmerkninger: Han udm. 17.5.97. Ikke beslegtede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Da er det altså ikke Johan Arnt Hansen fra Strinda!! Men dette kan være familien i Drammen i 1865:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Takk igjen, dette ser veldig logisk ut alt sammen. Jeg vil nå prøve å finne Johan Arnt og Anna Constance sine barn, før jeg fortsetter videre bakover. Noen tips om hvor det er best å lete?Wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest W.E. Østbø

Hvorfor finner jeg ingen fra denne familien, når jeg søker på Family search? Hvem er det som står oppført der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.