Gå til innhold
Arkivverket

[#13956] Hvordan finne spor etter Frida Antonie Haraldsen f.10-05-1918 Skiptvedt


Gjest Rune Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hansen

Søker opplysninger om ovenfor nevnte dame, eller evnt. etterkommere. Håper på hjelp. På forhånd takkmvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Du kunne jo begynne med å fortelle litt mer om foreldre og slikt, som jeg antar du har. Kanskje noen drar kjensel på dem, vet om søsken til Frida Antonie eller liknende.En annen mulighet er å forsøke kontakte bygdebokkomiteen i Skiptvet. Jeg har ingen mailadresse til dem, men dersom du søker her på nettet finner du adressen til Skipvet bibliotek, og de kan sikkert videreformidle henvendelsen. Du finnet også telefonnumer til bygdebokkomiteens kontaktpersoner.En tredje mulighet er å gå inn på skattelistene her på nettet, i en utgave som tillater å søke bare på fornavn, og se hva som dukker opp. (F.eks. NRK sin). Husk at mange mennesker ikke har med alle mellomnavn i skattelistene/folkeregisteret. Når du har funnet en aktuell kandidat kan du sjekke opp mot en liste hvor du får full fødselsdato (men hvor etternavn er obligatorisk, f.eks. Bergens Tidenes).Lykke til!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Kunne jo ikke dy meg da, men måtte forsøke å følge min egen oppskrift. Jeg fant ikke noe, men selvsagt kan jeg ha gjort feil. Like resultatløst ser det ut til å være å søke i databasen over dødsfall i Norge fra midten av 1990-tallet her i DA. Men det er langt fra 1918 til i dag. Selv om damen gjerne kunne ha levd, kan hun jo også ha dødd i 1921 for alt vi vet.Jeg har selv mye slekt i Skiptvet, men alle gamle jeg kunne ha spurt er dessverre borte. Du har ingen gårdsnavn el.l. da?Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.