Gå til innhold
Arkivverket

[#13963] Sondre Knudsen, Tinn i Telemark, var han fra Numedalen?


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Granly

Hei. Jeg har blad igjennom alle (tror jeg) bygdebøker fra øvre Telemark uten å finne spor av denne Sondre. Han er født ca 1730 ihht 1801-telling. Han ble gift med Åse Taraldsen og fikk bl.a Tarald Sondresen som kom til Solum. Det fins ikke kirkebøker for det året de giftet seg. Kan denne Sondre kommet over fjellet fra Numedalen? Er det noen som oversikt over øvre Numedalen? Kanskje det er noen som 'savner' en Sondre.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Vær ikke for sikker på at bygdebøkene har fått med seg samtlige personer i en bygd. Min erfaring fra ulike landsdeler tyder på at så ikke er tilfelle. Jeg vil ikke sverge på at ikke Sondre kan ha vært fra Numedal, men navnet er vel nokså typisk Telemarksk, og sånn i farten kan jeg ikke huske å ha støtt på det i Numedal, i hvert fall ikke syd i dalen. Jeg har en ane ved navn Sondre Vetlesen som bodde i Kongsberg landdistrikt (Jondalen) på midten av 1700-tallet. Hans far var fra Tinn i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Mulig det er samme person, Sondre Knutson, som er etterlyst og omtalt i tema nr. 11683 innlegg nr. 16 - 23 ? Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Ja, det er samme Sondre, og Per H.R og jeg leter 'i fellesskap' etter han. Så kanskje Bykle/Valle er neste plass vi bør jobbe med.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.