Gå til innhold
Arkivverket

[#13973] Holmberg i Cook county (Chicago), Illinois


Gjest Lars Sandberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Sandberg

Noen som kunne vært utrolig snille å sjekke folketellingen 1910 og gi meg den informasjonen som står om Andrew Holberg og Nels Holmberg i ovennevnte county. Anna M. Holmberg i samme county i 1930-tellingen er også interessant....På forhånd mange takk Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I Chicago finnes det 1484 distrikt. Jeg slo opp i et distrikt som innehold 39 sider. Lete lete lete ...... har du noe nærmere angivelse?Bodde de kanskje på samme sted i 1920?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Flere ledetråder takk! Du må nok supplere med litt flere opplysninger som alder, familie, norsk eller svensk? Emigrasjonsår etc.Jeg tar en rask titt i 1920 og finner da kun en Nels Holmberg I Illinois. Han er 58 år, svensk og bosatt i South Moline township, Rock Island County. Er det samme person du ser etter i 1910? Ellers finnes det 22 Nels Holmberg spredt utover i 1920.Andrew Holberg finnes det 4 stk av i 1920.Hvikle kilder har du dine opplysninger fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Sandberg

Fant de tre som døde i Illinois hos Illinois State Archive:LenkeAnders Nilsen Holmberg dro til Chicago den 07.05.1903 med Hellig Olav og var fremme i NY den 18.05. i følge Digitalarkivet og Ellisislandrecords.org. Han var født 17.10.1882 i Askim og det er han jeg tror dør den 22.12.1916 i Cook, Chicago under navnet Andrew H. Han er den eneste av disse tre som jeg finner i listene fra Ellis Island.Nils Andersen Holmberg er faren til Anders og skal ha dratt til Wisconsin 23.10.1903 med Angelo, da 65 år gammel. Han er oppgitt født i Holmedal i Sverige den 22.05.1841, men har bodd i Askim i perioden 1875-1903. I nevnte kilde over er det to aktuelle kandidater en død 03.09.1916 og en 11.05.1926 begge i Cook, Chicago.Anna M. Holmberg dro til Chicago den 13.09.1923 med Stavangerfjord. Hun er datter av ovennevnte Nils og er født 07.11.1879 i Askim. Hun er ugift syerske med bosted Jens Bjelkesgt 41, Oslo i 1900-tellingen. Aktuell kandidat: Anna M. Holmberg død 26.07.1945 i Cook, Chicago.Noen nærmere adresse i Chicago har jeg ikke dessverre.Håper denne infoen hjelper... Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Well i can make out Chicago--Holmberg--died 1945!, so i'll look at film 1983366 for Anna, when it arrives; have you 'ordered' her obit? ..would you like me to do that? Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Roger Thauland

I'am still waiting on film for Anna and the 1916 Nels. The 1926 Nels was born in Santa Barbara, CA, so it is not him! The 1916 Andrew was 50 years old, born in Sweden to D. O. Johnson. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Roger Thauland

The film for Nels is still backordered; that Anna M. Holmberg was born 1886, in Smoland, Sweden. Sorry. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Well, the 1916 Nels does not match, he was 53 and in the US 23 years. But i see an Andrew Nilsen, d 1919, so i will look at that film; i suspect that Nils/nels is an Andersen/son; i can look at the pre-1916 fiche, it lists ages, so i can select the most likely, and then have a look at the film. How does that sound? Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.