Gå til innhold
Arkivverket

[#13986] Snekkermester Arne Amundsen fra Drammen, født før 1800


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

I mitt tema 11484 har jeg fått mye hjelp ang. hans svigersønn Peder Christensen fra Kålstad i Holla / Telemark, senere vognfabrikant i Oslo, som var gift med Maren Kirstine Amundsen, født ca. 1816 i Bragernes, Drammen. Jeg er ute etter hennes foreldre.Laila Kornstad skrev: 'Per overtok forretningen i Nordbygata 3 etter svigerfarens død.' Derfor er Arne Amundsen ikke å finne i FT 1865 for Christiania.i FT 1801 for 0624 Eger (Eiker, Buskerud) finner jeg en kandidat:Arne Amundsen, 5 år g. - Far: Amund Christopheren, 27 år g., 'Juulmager' på Hassel Jern Verk, gift 2. gang med Ingeborg HansdtrFamilysearch: Arne Amundsen: Birth 16. oct. 1796; Parents: Amund Christopher Hansen og Siri ArnesdtrEr dette den riktige familien? Hvem var Arne gift med? Takknemlig om jeg fikk et svar. Barbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Glemte å si at Arnes datter Maren Kirstine Amundsen giftet seg med Peder Christensen 18.11.1838 i Bragernes Drammen Buskerud. Sannsynligvis gir denne vielsesprotokollen informasjoner om opprinnelsen til brudeparet.Har noen tilgang på kirkeboka over viede i Bragernes? Jeg er spesielt interessert i opplysninger om Maren Kirstines foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Barbara Lose

For ordens skyld: Svar på spørsmålene finnes i tema 14710 og 14809.Denne snekkermesteren hetet ARVE Amundsen og var fra Nedre Vipeto i Holla / Telemark. Han var gift med Elen Gulbrandsdatter fra Ausen i Sørum / Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.