Gå til innhold
Arkivverket

[#14009] Søk etter navngitte nålevende amerikanere.


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Kanskje litt på 'siden' her; men tillater meg å be om gode tips: Jeg har en sikker mann; Darren Rustad og et telefonnummer registrert (antagelig i 2002) på en samboer. Problemet er at dette nummeret nå ikke er i bruk. Siste kjente hjemsted var Williston, ND Det er kanskje ikke rett å oppgi mer personalia 'på nettet' - kanskje noen kan komme med et generellt tips?? Jeg kan event. oppgi min epostadr. (Jeg har søkt White Pages etter både Darren og hans (eks??)samboer uten resultat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Om du har snailmailadressen kan du jo sende ham et brev. Brevet vil bli ettersendt om det ikke er for lenge siden han flyttet.Hva med e-mail da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Har du prøvd utanlandsopplysninga, 1882? Dei er ofte meir oppdaterte enn nettkatalogane. Og namnet du leitar etter er såpass sjeldan at det neppe er uoverkomeleg i ta ein telefon til alle. Eg har ringt mange amerikanarar og spurt om dei er den eg håpar, og har enno ikkje treft sure folk. Men hugs tidsforskjelen, sjølv fekk eg telefon kl. 02.15 under Lillehammer-OL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk for innspillene. Skal nok klare det; fyren er i hvert fall i live og skal etter sigende ha barn. Det kan nok stemme at han har bodd i Rugby hvor andre i familien bor. Skal lete etter hans første kone og barna. Jeg har ikke 'snail-mail' adresssen - da hadde jeg hatt fisken på kroken. Har lett i 'alle' epostsøkere uten resultat. Fikk telefonnummeret ad mange omveier; når det er oppstått splittelse og vondt blod i en familie er det ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Nina, jeg svarte ikke på det viktigste: Takk for den siste lenken - det var noe slikt jeg var ute etter! Det er nok bare en Darren og mannen er nok i Watford som ligger like ved Williston. Alderen passer. Snart siter'n i garnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Mulig det er litt frekt av meg å henge meg på Tors innlegg, men det er i samme gate:Tidligere når jeg gjorde søk i telefonkatalogen for U.S.A. fikk jeg også opp fulle adresser. (Disse var riktignok ikke alltid helt oppdaterte - fikk et brev i retur en gang, men opplysningene lå nå i alle fall der). Når jeg nå forsøker søke får jeg ikke frem dette.Mitt spørsmål er derfor om jeg muligens søker i en annen variant av telefonkatalogen nå (finnes det flere utgaver med ulike nettadresser), eller om man helt enkelt har funnet ut at dette er opplysninger som jeg vær så godt skal punge ut noen lapper for å få? Ville vært glad om noen visste beskjed!Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tor: Han bodde ikke i Watford før han bodde i Rugby da? Håper det ikke er tilfelle og at du her finner din slektning (?).Marius: det hadde vært enklere om du ga oss navnet på vedkommende person du søker, og i hvilken stat han befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Eg vil berre minna om at me ikkje kan ha opplysningar om nolevande personar i våre debattfora utan deira samtykke.Marius bør difor ikkje legga ut namn på personane han søkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Maruis: har du prøvd denne? [url="http://www.infospace.com/_1_6LLTOZ024Y4HGK__intldb/wp/email/index.htm>Lenke Er redd du kanskje må betale for noe av de opplysningen du vil ha ut.Andre lenker:-----Who Where.com http://www.1800whowhere.com/-----White and yellow pages http://www.wayp.com/eng/amerika3.shtml-----Switchboard http://www.switchboard.com/----Theultimate people finder Lenke-----WhoWhere - Lycos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Marius skal:1. forsøke de lenkene Nina oppgir (da må det med andre ord ha skjedd en forandring, for tidligere klarte jeg som sagt å få frem adresseinformasjon helt gratis)og har:2. ikke lagt ut navn på nålevende personer i U.S.A. i sitt innlegg. (Det er det Tor, debattens opprinnelige skaper, som har gjort).For øvrig vil det vel ikke være til å unngå at man kan komme til å etterlyse personer som viser seg være høyst levende. Ser heller ikke noe galt i dette, så lenge den videre debatten og utveksling av opplysninger tas under fire øyne og ikke i et forum som dette.Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.