Gå til innhold
Arkivverket

[#14010] Bragernes, Drammen


Gjest Jorunn Lindzén
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Lindzén

My GGrandmother's father, Peder Nielsen, was born 22 April 1823 in Bragernes. His father was Niels Pedersen and his mother was Birthe Maria Eriksdatter. They were married 24 May 1822 in Bragernes. I cannot find further information on either as to where and when they were born and who their parents were. Is there anyone who can possibly help.Mange Takk, Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Lindzén

Mange Takk, Berit. Det er mulig att denne Berthe er det samme som min. Jeg hvet ikke når eller hvor min Birthe hvar födt men jeg nå kan lete etter mere informasjon om disse Berthe.mvh, Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lill Bjerke

I found the marriage 24. may 1823 in the churchbook for Bragernes. It said that Niels was 29 years old when he got married and Birthe Maria was 25 years old. (The Birthe above is probably not right person.) The witnesses were Niels Winter 'skomagermester' and Ole Isachsen 'i ...gade' (?). There were no names for fathers. It said where they were born, but ... I have to work a little more on that. I just took a course in gotic writing, but I am not so trained yet. My guess so far is that Niels was born in Lier, but it said more. This was not much, but this is what I have. Anne Lill Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Lenke Søkesida | Heim | Analyse | Dokumentasjon | Utskriftsformat | Korrektur | Vel felt å sjå | InnloggingDigitalarkivet: 1801-telling for 0626 Lier. ('OBS' My notice.) [43893/12] Rettar til dataene: Digitalarkivet Post 147 av 159/3970 totalt i databasen Amt Prestegjeld Sokn Gard 147 Budskerud Lier Sylling Tveten Hovedgaard Førenamn Etternamn Hushaldstatus Alder Sivilstand Yrke Kjønn 3729 Hans Pederssen Huusbonde 40 Begge i 1te ægtesk. Bonde og gaardbeboer M 3730 Guri Larsdtr Hans kone 27 Begge i 1te ægtesk. K 3731 Peder Hanssen Deres børn 3 M 3732 Anders Hanssen Deres børn 2 M 3733 Peder Guldbranden Tjenestefolk 15 M 3734 Alet Olsdtr Tjenestefolk 20 Ugivt K 3735 Helline Halvorsdtr Tjenestefolk 14 K 3736 Anders Olssen Mand 48 Begge i 1te ægtesk. Huusmand med jord M 3737 Helle Madsdtr Hans kone 44 Begge i 1te ægtesk. K 3738 Marte Andersdtr Deres børn 12 K 3739 Kirsti Andersdtr Deres børn 10 K 3740 Maren Andersdtr Deres børn 6 K 3741 Peder Olsen Mand 51 Begge i 1te ægt.(The father) Huusmand med jord M 3742 Kirsti Mattisdtr Hans kone 49 Begge i 1te ægt. (the mother, then the brothers,M-K. 3743 Ole Pedersen 12 M 3744 Matthis Pedersen 10 M 3745 Nils Pedersen (' 6 years,born ca. 1794') I suppose that this are the persons that you are searching for.). The numbers from: 3741-3742-3743-3744-3745, M-K ):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.