Gå til innhold
Arkivverket

[#14020] Meråker - Ingeborg Paulsdatter Fossen


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Min tipp-tipp oldemor Ingeborg Paulsdatter Fossen (Meråker, gård nr 30/1) 1772-1860, giftet seg 22.10.1797 med Torgeir Olsen Bakken 1772-1851. Hvem var Ingeborg sine foreldre? Jeg finner en Paul Johnsen Øien Østre Nedre som kan passe i navn, men han var født i 1700, og kanskje litt i eldste laget til å være hennes far - og finner heller ingen kilder som kan bekrefte et evt slektskap. Kanskje var han hennes bestefar, men hvem var i så fall hans sønn? Håper å få hjelp til å finne mer om Ingeborg sitt opphav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Familysearch:Ingeborg Paulsen f. 1770 Meraaker, NordTrondelagFather: Paul J. FossenSpouse: Torger Olsen, christening 01 feb 1772 Bakken, Meraaker, death 16 oct 1851 Bakken, Meraaker. Parents: Ola Torgersen og Marit Jonsen.Marriage: 22 oct 1797 Meraaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Hei OlafTakk for svar! Jeg har også funnet denne info'en på Family Search. Bortsett fra det, har jeg ikke funnet noe i noen bygdebøker eller søkesteder på Internett som kan si noe om Ingeborg's foreldre; gårdsnavn, fødselsår, navn, deres opphav igjen etc. Og det er det som gjør meg så frustrert... Takk igjen til deg! Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Jeg har også noen jeg har problemer med i forhold til Meråker. Jeg går utifra at du søker i Kirkebøken for Øvre Stjørdal, men du kan se igjennom for Nedre Stjørdal også. For i slutten av 1700-tallet ble kirkelige handlingen i Meråker skrevet opp i Nedre Stjørdal prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk for opplysningen! (Jeg har masse vita om egen slekt fra Meråker; du må gjerne spørre ang. hvor du selv står fast).Grete J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endreesen

En av mine forfedre hette Ingebrigt Larsen f. 1791 i Meråker, men jeg greier ikke å finne han død i Meråker. Ingebrigt fikk en barn utenfor ekteskap med Gjertrud Pedersdtr. Brende f. 1796 i Meråker, jeg greier heller ikke å finne henne død og det irriterer meg.De fikk sønnen Lars Ingebrigtsen Risvold f. 1822 døde 27.05.1893 i Meråker. Han er forøvrig min tippoldefar.Hvis du hadde greid å hjelpe meg med denne hadde det vært utrolig fint.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.