Gå til innhold
Arkivverket

[#14037] Foreldre til Hægge Rosenvinge f.1875 Helgeland


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

FT-1900 for Ytre-Kiberg, Båtsfjord. Der finner jeg Elise Rosenvinge f.1872 Nordvarang Fin g.m. Hægge Rosenvinge f.1872 Søndre Helgeland Nor. Er det noen som vet hvem foreldrene til Hægge var? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Lenk til 1900 Lenke Ser de har et barn som heter Julie Lovise, mulig det er et Rosenvinge-navn.I FS finnes navnet Rosenvinge i Brønnø rundt tiden det her er snakk om. Og i 1842 blir det født en Johan Edward Rosenvinge på samme sted. Hva het barna som ble født etter 1900? Forslår at du leter litt i FS for å finne andre geografiske forekomster av navnet.I 1861 gifter det seg en Julie emilie Rosenvinge i Vik, Brønnøy. Sikkert en slektning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg så denne Hegge første gangen også, men kom frem til at han skulle være født i 1875 og ikke 1872. Ellers har jeg litt problemer med å følge tråden her. Det står jo bare at han er innlosjert og ikke sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Mange takk begge to! Jeg fant hjemmesiden til Svein Ernstsen og han har opplysninger om denne grenen tilbake til 1400-tallet. Det blir vel verre å finne noe etter 1900, men det får komme senere. Takk i alle fall - mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Ja, han heter Hegge Brygman L. Rosenvinge. I følge Ernstsen er foreldrene: Johan Edvard Hansen Rosenvinge 1842-1913 g.m. Josefine Jensdatter. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei. Hegge er å finne under gården Bø i Sømna bygdebok bind 3. Han hadde sju søsken - noen døde små. To eldre brødre ble på Sømna, de giftet seg og fikk flere barn. Alle disse er borte nå, men på Sømna bor flere av barnebarna til Hegges to brødre.Hilsen Tor Mathisen tormath@eunet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Takk for den informasjonen, Tor. Bor det ingen etterkommere etter Hegge og Elise på Sømna? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei. Hegge og Lise bosatte seg på gården Bø i Sømna. Han døde 12. juli 1943, forøvrig under torvtaking. Lise, som hun ble kalt døde noe senere. Paret hadde fire barn. Ingen av dem lever.De het : Julie. Hun ble gift med Alfred Sivertsen, og de var bosatt i Sømna. De fikk to barn som begge lever og er bosatt i Sømna. Navn : Robert Sivertsen og Åse Arnes.Anna ble gift med Stener Lenschow. Etter hans død bodde hun i Trondheim. Ingen barn.Hevilda var gift med Egil Johansen fra Bø. de bodde i Trondheim og hadde en sønn som het Odd. Om han lever vet jeg ikke.Johan Oskar, kalt Oskar, ble gift og bosatt i Trondheim. Han var lærer og kunstmaler. To barn : Steinar og Birgit. Disse har jeg ingen info. om.Hilsen Tor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Tusen tusen takk, Tor. Kan du være så snill å kontakte meg på E-mail. Jeg kommer ikke igjennom på din - mvh Thea Irene E-mail: irene-r@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.