Gå til innhold
Arkivverket

[#14046] Er det noen som har info. om: Peder Torgersen Rønnei og Siri Torbjørnsdatter


Gjest Dag Torgersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Torgersen

Hei! Etter litt leting har jeg funnet disse mine to tippoldeforeldre. Er det noen som har informasjon om deres foreldre? Er også taknemelig for andre opplysninger om denne slekten.De opplysningene jeg har er følgene:Torger Pedersen var født på Rønnei i Luster 4.11.1842 og var sønn av Peder Torgersen Rønnei og Siri Torbjørnsdatter. Peder var født på gården Leirdalen og døpt i Jostedal krk. 10.1.1802. Han hadde først et lite bruk under Kalhagen i Gaupne, men flyttet ca. 1834 til bruket Steinkjelen under Rønnei der han døde 10.6.1850. Siri var fra Marifjøra og døpt i Hafslo 14.9.1800. Hun døde på Rønnei 5.6.1867. (Kilde: Lars Øyane: 'Gards- og ættesoge for Luster kommune, bind IV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.