Gå til innhold
Arkivverket

[#14075] Mathilde Helene Larsen f. 20.04.1873 i Bergen konfirmert i Kr. sand 28.04.1889


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Viser til innlegg 46. Det nevner jeg en Ingeborg Hull som bodde hos Marie Abrahamson i 1910. Det viser seg at denne Ingeborg Hull egentlig hadde Hall som etternavn og at hun var adoptivdatteren til Marie og Engel Abrahamson (tante og onkel til Mathilde og såvidt jeg har fått opplyst var det intet slektsforhold mellom denne Ingeborg og Mathilde?Jeg har egentlig ikke lyst til å slippe den tanken om at Mathilde kan ha dratt til USA. Vel hun kan ha dradd andre steder.Så mitt spørsmål er hvor drog man til på den tiden i Kristiansand? Var det mest vanlig å reise til USA? eller var der andre steder som kan være aktuelt å søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan vi utelukke Helene L. f. 1872 i Lindås, som var gift på Marøy i (Manger/Radøy). Det var fra Marøy bestefar til Mathilde Helene Larsen kom fra(Lars Anders Andersen Marøy f. ca 1811). Jeg vet at der skulle være slekt på Marøy, men ikke hvor langt ute den slekten var. Min mormor var på slektsbesøk på Marøy fra tid til annen, men jeg har aldri fått vite hvem de besøkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg legger ved en knytning mot de etterlysninger jeg har på farfar til Mathilde sin slekt, så kanskje det er noe å finne her også, man må jo, snu hver sten for om mulig å finne en løsning på saken Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

I innlegg nr 4 Lenke er det oppgitt at det kunne vere lurt å kikke nærmere på Venneslaboka og bygdeboka for Oddernes.Kven har skrive desse bøkene? og er dei tilgjengeleg på alle off. bibl.? Eller finnes det noen de som les dette som har mulighet til å gjere oppslag i bøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.