Gå til innhold
Arkivverket

[#14078] Anne Maria Olsdatter, f. i Skoger (Konnerud) 19.6.1816. Hvor ble hun av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Dette er kanskje et skudd i natta, men det finnes kanskje noen der ute som vet noe.Anne Maria Olsdatter var datteren til Ole Knudsen Teten som i 1842 gjorde seg en tanke herostratisk berømt ved etter å ha huset Ole Høiland i 3 år også bidro til at han ble arrestert.Ole Tetens familie, dvs. kone og barn, holdt av naturlige grunner en ganske lav profil i årene etter 1842 og det har vært vanskelig å finne hvor det ble av dem.Spesielt datteren Anna Maria, f. 1816, er som sunket i jorden. Det har vært nevnt at hun 'forsvant' utover mot Hof/Botne, men jeg har ikke klart å finne om det er tilfelle.Er det noen som har noen tips?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen
LenkeKan dette være henne? Jeg kan ikke finne noen andre i Norge som passer, og Jarlsberg Værk kan jo passe fint ang. fødested.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Og jeg som har vært gjennom FT1865 gudene vet hvor mange ganger!Takk til begge to! Begge kandidatene er på sin måte interessante, men paret Ole Borgersen/Marie Olsdatter faller ut hvis man legger vielsen man finner i Vital Records Index til grunn (der heter Marie Olsdatters far Ole Narvesen).Da sitter vi igjen med Ole Andersen og Anne Marie Olsdatter i Horten. Ut ifra sønnens fødested ville jeg vente å finne foreldrenes vielse i Drammen og en eller annen gang like før 1850. Har noen en mulighet til å sjekke det?Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell Hamberg

Takk for kommentar! Opplysningen i Skogerboka er feil. Det var Ole Tetens eldste datter Kari (f. 1806) som bodde i Lier - hun var gift (Frogner 10.1846) med enkemann Ole Olsen Vivelstad (f. 1785) - begge er forresten i live i 1865. Ole Knudsen Teten selv døde på Vivelstad 3.10.1847.Jeg leter fortsatt etter datteren Anne MAria!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.