Gå til innhold
Arkivverket

[#14079] Andreas Johan Nøstdahl i Vemundvik


Gjest Victor Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Victor Dahl

Andreas Johan Nøstdahl født 1.1.1845 i Naustdal, SF bor i Vemundvik i 1900 med kone Martha Marie Olsdatter født 4 Mai 1869 i Bjørnør, ST. Jeg vil gjerne vite når de ble gift, og om Andreas hadde vært gift før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

Vel, de er registrert med Nøstdahl i andre forbindelser. Jeg har lånt filmer for kirkebok for Vemundvik/Namsos men den stopper 1888, og jeg bor litt forlangt borte til å besøke kirkekontoret. Jeg har skrevet dit 3 ganger med returporto, men aldri fått noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

For noen år siden hadde jeg kontakt med Botnan historielag i Vemundvik. Det kan hende at de kan ha opplysninger å gi deg. Hvem som er formann i historielaget nå, vet jeg ikke, men en telefon til biblioteket/kulturkontoret i Namsos vil kunne gi deg den opplysninga. Vemundvik/Namsos er ellers helt umulig å få noe ut av når det gjelder slektsopplysninger, synes jeg. Etter det jeg vet, er det ingen som er i gang med å skrive bygdebok, og når kirkeboka slutter i 1880-åra, er det vanskelig å finne noe. Men jeg skulle jo anta at det må finnes ei klokkerbok. Jeg fikk den beskjeden på Statsarkivet i Tr.h. en gang, at de 'trodde' kirkeboka gikk tapt ved bombinga i 1940 da kirka brann ned, og de sa ikke noe om ei evt. klokkerbok! Siden har jeg ikke spurt! Men prøv historielaget. Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.