Gå til innhold
Arkivverket

[#14082] Tysk oversettelse, ikke daglig tysk, på høyere nivå, slekt i Hannover.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo en av dere der ute.Jeg trenger så absolutt hjelp til å oversette en del papirer som jeg har fått i hende.Det er flere som har prøvd, men de sier det er embedsmannspråk eller tysk på høyere nivå. Det dreier seg om en slekt i Hannover, deres bopel, arbeid, gårder, giftemål, folger, gamle mål, vet ikke om det er tønner fat eller hva. Ja stort sett om livet til en slekt gjennom 200-300 år, noen som har lyst og kan hjelpe.På forhånd tusen takk.MVH. SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Det er sider tatt ut av en maskinskrevet bok om slekten , slik at jeg har fårr den ene grenen nedover.MVH: SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Hvor mange sider er 'avhandlingen' på? Det hadde uansett vært moro å se hvordan språket var. Gi meg gjerne en smaksprøve, så ser jeg om jeg klarer å få noen mening ut av det. Jeg er absolutt ingen ekspert, men har vært ganske mye borti høystemt og gammelmodig tysk. Min privatadresse er Skårshagan 14, 3090 Hof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hei, alle sammen!Jeg er litt usikker om jeg skulle blande meg inn i denne debatten, er jo selvsagt ikke språkmektig nok for å oversette noe fra tysk til norsk. Men kanskje jeg kan gjøre noe oppslag for dere om det skulle være ønsket.[Arkivsaker er egentlig ikke min fag, men ektemannen min har fotokopien av en vielseskontrakt fra 1700-tallet, klarte å forstå dette.] Mvh. Barbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Takker for interesse, jeg kan sende kopi av en side til den som vil forsøke å hjelpe meg.Dette gjelder en slekttavle,medfølgende resyme av familiens gjørende, bosted i Kreis Northeim, Hannover. E-mail sol.johannessen@c2i.netMorgenhilsen SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.