Gå til innhold
Arkivverket

[#14100] Andreas Eriks.,høker i Fr.hald og hustru Mathe Thorine Thorsdtr


Gjest Liv S. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv S. Hansen

Andreas ble født 1822 i Berg ifølge kirkeboka når han giftet seg 8.juni 1849 i Berg kirke med Marthe Thorine. Hun er også født 1822 i Berg. Hans far var Erik Hansen, hennes Thore Thoresen. Forlovere: Christen og Olaves Torp.Er det noen som kjenner til disse fedrene i Berg?Andreas og Marthe fikk bl.a. en datter Marianne Eleonore døpt 4.juni 1852 i Fr.hald. Hun bodde hos sin onkel Peder Olaves Foss på gården Eng søndre i Degernes i tellingen 1865. Hun gifter seg senere med eieren av gården Hans Tøger Iversen Eng. Disse har jeg alle opplysninger om.Har funnet en datter til, Laura Kristiane f.5.mai 1853, døpt 20.nov. i Fr.hald. Faddere her er: Johanne Gjesteby, Karoline Mathisdtr, Kristen Svendsen Torp, Malla Pedersdtr Torp. Andreas er da kremmer og bor på Busterud i Halden.Er det noen som kjenner til denne familien? mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Egil Brekke

Hei Liv. Visste ikke hvordan jeg skulle få kontaktet deg, men prøver dette. Du har svart meg ang. underfogd Ole Norbye i Fr.hald. Der henviste du til en lenke som viste til den personen. veldig interesant. Nå får jeg ikke åpnet den lenken mer, og lurte på om du kunne hjelpe meg med en e-post adresse eller henvisn. til hjemmeside. Takk for hjelpen forøvrig. Mvh. Egil egilb@halden.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.