Gå til innhold
Arkivverket

[#14101] Regine Artine fra Karlsøy/Kvalsund/Syltefjord


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Regine Artine Abrahamsdatter (Augustsdatter). Født 20 juli 1866 , Karlsøy.Regine flyttet trolig med sine foreldre August Falch Abrahamsen og Anna Carolina Carlsdatter til Kvalsund mellom 1866 og 1875. Hun hadde flere brødre, Anton Lauritz f. 1864 Karlsøy, Karl f 1869, Hammerfest. Peder Martin f. 1872, Hammerfest . Hva hendte med henne etter hun fikk min mormor Selma, som vokste opp hos sine besteforeldre? Min mormors farvar Severin Andreas Rostad som jeg har forsøkt å etterlyse tidligere i flere fora.Hennes død er oppgitt til 1916Karlsøy.Noen som vet hva som hendte med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Ser ut som August Abrahamsen flyttet videre til Syltefjord i Øst-Finnmark.Fra kirkebøker for Vardø landsokn:Født 4/10-1888, Østerelv i Syltefjord, Selma Rikardine, foreldre Ungkarl Fisker Severin Andreas Rostad f.1859 og Pige Regine Arntine Abrahamsen. Hjemmedøpt af August Abrahamsen.Født 6/2-1895, Vardø, Alma Nikoline, foreldre Ungkarl Fisker Nils Nilsen (eller Monsen) f.1874 af Vardø By og Pige Regine Artine Abrahamsen af Syltefjord, hendes 2. leiermål.Født 12/7-1899, Vardø, Vilmar Gotfried, foreldre Ekspeditør Gift mand Georg Mikkelsen f.1872 og Pige Regine Abrahamsen, hendes 3. leiermål.Du finner Regine FT1900 her med sine to yngste barn: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=2002&kenr=006&bnr=0014&ln=01>LenkeHennes bror Anton finner du her: LenkeHennes bror Peder finnes her: Lenkeog muligens er det Selma du finner her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Tusen takk Odd Willy- her fikk jeg mange nye opplysninger. Ante ikke at Regine hadde så mange barn.....og ikke med så mange heller. Nå har jeg mye å lete etter...Men jeg finner fortsatt ikke hennes dødsom visstnok var på Karlsøy. Håper sommeren har kommet 'hjem' til Kirkenes- her nede er det ikke mye å skryte av.... Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Johansen

Hei Eirin og Odd Villy!Det var interessant å lese Eirin,s etterlysninger og ditt svar, Odd Villy. Jeg sitter inne med en slektsbok i min database 'Slekten Bugge i Karlsøy og Skjervøy'. Vi hører alle til denne slekta. Hvorfor er denne boka ikke utgitt? Han som har samlet opplysningene døde dessverre for noe over et år siden. Jeg jobbet sammen med han og har bl.a. redigert boka og gjorde den klar for trykking. Om det blir noe av prosjektet er opp til hans etterkommere. Boka inneholdt imidlertid en del vesentlige 'hull' som jeg mang en gang påpekte. Men han mente at han var 'ferdig' med den og at den skulle trykkes. Av August Abrahamsen,s barn har jeg bare Anton Abrahamsen,s etterkommere fra til ca. i dag, der det kan nevnes at en av Anton,s etterkommere er Roy Snellingen som har flere norgesmesterskap i motorcross.Jeg håper å få oppdatert flere av August Abrahamsen og hans etterkommere. Kanskje slektsboka en dag blir en realitet.Hvis dere ønsker, så ta bare kontakt med meg på tlf. 77749827 eller mail: magnjj@online.no.Hilsen Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Dette var kjempehyggelig! Jeg har en god del informasjon- har desverre klart å miste en del data som tar tid å samle opp igjen.... Jeg sender deg en mail. Har ikke redigert så vi får holde kontakten så skal du få mer info. Vet du forresten noe om Hanna Steen- gift med Hans H Bugge, de hadde datteren Karen Andrea Falch Bugge- som var Augusts foreldre? Jeg har mye på disse men ikke Hanne- Hanna. Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.