Gå til innhold
Arkivverket

[#14123] Takk, Jan!!!!!!!!!


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Ingen av treffa i foruma blir rekna med statistikken vår. Eg er samd med Tore at det er eit dilemma. Men samstundes vil me gjerne at tilgangen skal vera så enkel som mogleg for brukarane. Så det er kanskje eit problem me får leva med? Og det ER eit brukarforum for Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Åhh så lettet, lykkelig og takknemlig jeg ble nå..Tusen tusen takk..Massevis av klemmer Reidun¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig tusen takk til både deg Jan og alle dine medarbeiderne! Hva skulle vi ha gjort uten dette forum? Noen gispet etter luft fordi det var stengt i 10 timer, men hadde det blitt stengt for godt hadde nok mange kolapset av åndenød.Med ønske om alt godt for alle, også de gode hjelperne!Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Til Tore:Det gjekk litt raskt i går kveld. La meg presisera, før nokon av dei andre i DA børjar lura.Både Arkivforumet og Brukarforumet er Digitalarkivet sine tenester. Som ein som arbeidet deltid i Digitalarkivet vil eg sei at Arkivforumet tilhøyrer våre primærtenester; det er ein kommunikasjonkanal til dei me er sett å tena. Det ville vera svært alvorleg å stogga denne kanalen, om så er berre for ei natt. Brukarforumet er så heilt klart ikkje ei av primærtenestene; det er ei teneste som me har oppretta fordi den kan vera nyttig; ikkje i brukarane våre sin kommunikasjon med oss, men med kvarandre. Denne tenesta bør me ha rett til å slå av og på utan at nokon skulle bli forarga av den grunn. I mine studentdagar kunne ein gå i personalkantina til NSB og kjøpa seg middagsmat. Det var svært velkome; god middag for ein billeg penge. Skulle det då vera slik at det ein dag stod det oppslag om at kantina denne dagen berre var for dei NSB-tilsette hadde eg sjølsagt ingen grunn til å vera sur av den grunn og heller ikkje spørja om årsaka. Det gjorde eg heller ikkje. Som NSB har DA også rett til å setja ei teneste, og særleg ei teneste som ikkje tilhøyrer primærtenestene, midlertidig ut av drift (ei natt).Men så kjem eg i ei dobbeltrolle i forhold til debattforuma. Eg eig systema og Digitalarkivet har inga formell avtala om å kunna bruka systemet. Som systemeigar må eg i ein slik situasjon ha rett til å suspendera tenesta om eg vil. Dei som då kunne bli sure, var dei som har fått låna tenesta; Digitalarkivet. Eg er ikkje sur på meg sjølv, og eg har heller ikkje fått klage frå nokon annan i DA.Dabattforuma er min baby i den forstand at det r mitt system. Men det er ikkje min baby i den forstand at eg som systemeigar kan skalta og valta med tenestene til Digitalarkivet. Det gjorde eg heller ikkje hin kvelden. Klagene kom inn på ei redaksjonelt linje me har hatt; og dei kom inn også etter at eg hadde klargjort at innlegget låg innanfor dei grensene me har sett. For å få slått fast både linja og kven som fastsette denne linja stogga eg sekundærtenesta i 10 timar og sytte samstundes for at diskusjonen om vår linje kunne halda fram i det andre forumet. Eg slår fast dette som tilsett i Digitalarkivet. Men det er nok slik at eg vil kunna gå lenger enn andre tilsette i DA. Det er to grunnar til dette. Den eine er at eg som dei einaste er stand til å stogga berre eit av foruma. Den andre er at eg står i ein mykje friare stilling enn dei andre, i og med at eg berre er delvis tilsett i Digitalarkivet og i tillegg er systemeigar. Somme vil kanskje sei at eg har misbrukt denne dobbel- (eller trippel-) rolla. Det synest eg skulle vera uproblematisk for BRUKARANE. Det ein KAN sei er at det er noko uryddig internt i Digitalarkivet. Om det var slik at eg stendig gjorde det ville det vera eit problem, og eit stort problem. Så no har eg nok mistankens skjerpede blikk på meg frå Anette, Bente, Lillian og Yngve. Så eg lyt te meg. Men om eg synest det er viktig nok, gjer det same ein gong til. Og så får andre bestamma kva konsekvensar det ville fått. Men no trur eg alle interesserte brukarar veit kvar skapet skal stå. Så då vert det sikkert ikkje bruk for makt frå mi side med det første.Men eg gjentek enno ein gong: Forumet vart stengd fordi ein del brukarar forlanga ei meir restriktiv redaksjonell linje enn den me har stått for og vil stå for. Det var den einaste grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Til Jan !Takker får åpen tale selv om din eventuelle dobbeltrolle må medføre noen gråsoner som jeg som bruker har mindre interesse av. Derimot er jeg som bruker ikke beroliget når du sier:Forumet vart stengd fordi ein del brukarar forlanga ei meir restriktiv redaksjonell linje enn den me har stått for og vil stå for. Det var den einaste grunnen.Betyr det at vi kan risikere stenging så snart noen slenger med kjeften slik at du oppfatter det som forsøk på dirigering av forumet? Ei stenging hvis noen slenger med kjeften i mai - ny stenging i august når en annen er frampå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Er du seriøs, Arild? Foruma har vore oppe og gått i fire år og fire dagar, og er blitt stengd i EI natt. Kan me ikkje heller ta denne diskusjonen neste gang det skjer. Og dei fleste av oss kan vel finna på noko anna å gjera den natta. Og så er eg sikker på at du har lagt merke til at mange har slengt med kjeften i desse foruma før. Mellom anna har eg fått gjennomgå på ein måte som ville fått mange til å politianmelda for injuriar; utan at ein i det heile vurderte å stenga noko forum eller sletta eit tema av den grunn. Men kven veit; kanskje me finn ut at me vil stengja ei lys sommarnatt i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Til Jan !Ja, jeg er seriøs, men urolig nettopp fordi jeg synes brukerforumet fungerer veldig bra. Og jeg har nedlagt ganske mange timer i arbeid for å hjelpe andre. Med andre ord satset på brukerforumet som et formålstjenlig sted til å utveksle informasjon. Og kontinuitet er viktig for meg.Stenging ei natt er selvfølgelig ikke stort å skrike opp om hvis en kun teller timene, men hvem vet hvor lenge det stenges neste gang? Og når stenges det eventuelt for godt? Jeg liker at jeg kan stole på at det er åpent.For å bruke din analogi til NSB - når jeg har kjøpt billett for å kjøre med toget Bergen-Oslo, blir det et problem for meg hvis toget ikke går da jeg møter på stasjonen. Grunnen kunne være at stasjonsmesteren hadde innstilt toget fordi noen har vært ufine mot ham. Selv om det var slik at stasjonsmesteren eide stasjonen, togene og linjene og var i sin fulle rett til å stoppe togene når han ville, betyr det likevel for meg som reisende at jeg måtte vurdere om jeg ville satse på NSB for framtida.P. S. Vi kunne trengt en konkurrent med penger som kjøpe deg opp og få deg ansatt til å arbeide med Brukerforum. Da ble du 'kneblet' og kunne ikke som en frifant stenge slik du nå gjorde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Og så skulle du betala for å bruka brukarforumet... Elles er eg ikkje til sals. Kanskje det er like greitt du finn noko anna å bekymra deg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg tror fremdeles det er mange, og vil bli mange som ikke kan skjønne at Brukerforum er noe som tilhører deg. Nok om det...Har du gjort deg noen tanker om å endre litt på designet på siden for å bryte mot f.eks. arkivforum? Farver, linjer, logoer etc? Mao en litt annen lagdrakt...og design på.f.eks. bokstaver. F.eks. en litt mer diskret informasjon om hvilke innlegg som tollereres. For nye brukere kan det nok virke litt skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nina:Eg trudde eg hadde gjort det klart at det er SYSTEMET som tilhøyrer meg. Det gjer det etter norsk lov, sidan det er eg som har utvikla det og ingen har betalt meg for å gjera det. Systemet består av ca. 100 sider programmeringskode eg både har tenkt ut, skrive inn og testa, og i tillegg retta kvar gong nokon har påpeikt ein feil. Det er eit stykke ånsverk og eit stykke utført arbeid. resultatet er mitt, på same måten som ei strikkejakke er di om du har strikka ho og ikkje selt ho eller gjeve ho til nokon annan. Sidan eg korkje har selt systemet eller gjeve det bort inneber det sjølsagt at eg kan påleggja Digitalarkivet å fjerna det frå tenaren sin om eg ikkje lenger skulle synast om at dei brukar det. For at eg ikkje skal ha rett til å gjera det, må Digitalarkivet inngå ein avtale med meg om bruksrett. Det har dei når det gjeld programma som driv Digitalarkivet. Dei kan eg ikkje fjerna.Digitalarkivet rår over debattsystemet (inkludert brukardebatten) i den forstand at det kjører på deira tenar. Det inneber også at dei kan fjerna det om dei så ønskjer.Elles har kvar og ein av oss opphavsrett til det me har skrive.Men elles må eg enno ein gong få lov å slå fast at korkje eg eller Digitalarkivet ser for oss at debattsystemet skal fjernast frå tenaren til Digitalarkivet. Me ser heller ikkje for oss at det kjem til å bli forandringar i den politikken me har ført i dei fire åra det har vore oppe og gått.Elles trur eg kanskje ikkje det er dagen for deg å gje meg råd om korleis forumet skal sjå ut. Brukarforumet med sin utsjånad og funksjonalitet er mitt åndsverk og eg tek meg den fridom å ta mot råd frå dei eg sjølv vil. Korkje utsjånad eller funskjonalitet er noko dugnadsprosjekt som kven som helst har rett til å blanda seg borti.Eg ser heller ingen grunn til å vera mindre klar på at ein ikkje har lov å leggja ut informasjon om levande personar, eller infomrasjon som kan virka sårande. Etter norsk lov har me ikkje lov å gjera det og er pliktige å ta det bort når det måtte koma. Det gjer me stendig, men sender alltid epost til den som har lagt det ut og forklarer kvifor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

UFFDA!!'....Elles trur eg kanskje ikkje det er dagen for deg å gje meg råd om korleis forumet skal sjå ut....'....Råd og råd, det var mer ment som et spørsmål. Gæli blir det uansett skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har ikkje lese alle innleggi i denne debatten; det har eg ikkje stunder til, men eg har lese nok til å spekulera på kvifor einskildpersonar vil nytta tid og energi på slikt 'flisespikkeri' som det er å krangla med Jan Oldervoll om utsjånad og innhald i begrepet 'Brukarforum'!Kan me ikkje vera samde om at Jan Oldervoll har gjort, og framleis gjer, ein framifrå innsats for at me andre kan utveksla opplysningar av relevanse og interesse i det ættegranskingsarbeidet som me driv med? All honnør til Jan for den idealistiske haldningi han i alle år har synt slikt arbeid, og eg veit kva eg talar om som vart kjend med Jan for, det må vel vera, minst 25 år sidan!? Om det berre hadde vore fleire slike personar tilknytt arkivverket både i inn- og utland, hadde verdi vore ein mykje betre plass å leva i! Arkivverki til dømes i Sverige og i Tyskland har verkeleg noko å strekkja seg etter, for ikkje å gløyma USA med ancestry.com og andre... So mange har gjort, eller freister gjera, ættegransking til 'big business'!Med venleg helsing,Lars E. Øyane bygdebokskrivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Enig Lars. Til Nina. Dersom du ikke kan godta dette forumet som det er; LIGG UNNA. Vi vil ikke ha samme disputten her som du har laget på Anbytarforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Enig Lars og Inger.Råd kan noen ganger være gode, men enkelte overdriver ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Disputt? Jeg bøyer meg i nesegrus ''beundring''. det må jeg virkelig få si.Altså er ethvert forslag ensbetydende med kritikk? Så vidt jeg vet har jeg ikke vært uhøflig, men av enkeltes svar er det slik å tolke. Og på den annen side har jo Jan også endret på ting ut fra forslag som både jeg og andre har kommet med. Håper ingen har lidd noen nød under det.Forandring er grobunn for utvikling, og hadde det ikke vært forslag og forandringer hadde ikke DA vært den ressurs den i dag er for oss brukere.Heng gjerne ut syndebukker men vær så snill og nevn nevn oss alle med navn og list oss gjerne opp i alle fora så er dere ferdige med det. Egentlig hae jeg ikke noe ønske om å svare, men synes det er på sin plass når enkelte av dere vil gjøre andre til syndebukker. Men nå synes jeg vi skal avslutte det hele, og la resten være usagt. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nina,Siste dagane har eg brukt tid som kunne vore brukt til noko mykje betre på ein diskusjon om det som i realiteten er kva innflytelse brukarane skal ha på debattforuma våre. Det var du som starta denne diskusjonen. Eg har aldri sett at du godtek og respekterer politikken vår. Derimot kjem du ATTER med eit forslag om forandring, på utsjånad, men også på politikk, fordi du vil at me skal vera mindre tydlege i presiseringa av politikken vår. Normalt ville eg ha sagt at det var greitt. Me ville vurdert det i DA på vårt neste stabsmøte og godteke eller forkasta det. Men no synest eg det er demonstrativt. Difor fekk du eit kontant svar. Og du burde forstått kvifor. Eg ser i alle høve at andre har forstått kva eg meinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Håper ikke Jan lar seg påvirke (hvilket jeg ikke tror) av 'opposisjonen' her til å 'colorere' bort forumet med masse farger, stjerner og striper. Debatten har til tider et såpass fargerikt og eksplosivt innhold så det rekker.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil bare si at jeg nå er glad at Brukerforumet er tilbake, og at jeg synes den nå også er brukervennlig. Mere blir bare pirk.Eller så synes jeg nå at denne debatten bør slutte her og nå da det ellers blir for dumt det hele. Jeg tror alt som kan og bør sies er sagt nå. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ja, egentlig er nok nok. Men jeg synes jeg må nevne en ting: hvis det VIRKELIG skulle bli alvor engang å legge ned dette forumet (en skrekkelig tanke!) så håper jeg da virkelig at noen i tide planlegger en videreføring i en eller annen form, og at det da ville være mulig å overføre de gamle innleggene til en ny plattform, for dette er jo nå engang blitt utviklet til et ganske verdifullt bibliotek. ALTERNATIVT at man får en frist til å kopiere de mest interessante tingene til wordfiler e.l. Undertegnede ble i allefall plutselig overmåte klar over at det var mye her som jeg ikke har tatt notater på, som dermed ville være tapt; tips om linker, etc. Og med det skal denne debatten få fri fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Jeg er enig med deg også jeg Berit, men Nina provoserer så ille at hun rett og slett i dette henseende burde vært 'radert bort'. Det er vanskelig å stoppe når noen provoserer på en slik måte som hun gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Sensur er neppe bra (jeg tenker på det forwegående innlegget).Det er skapt en situasjon av denne debatten. Det jeg fortsatt finner problematisk, er at Arkivverket ikke betaler vederlag for bruken av de programvarer som driver arkivforumet og brukerforumet. Det hadde vært naturlig av etaten gjorde det. Har jeg oppfattet det rett, så er programvaren for arkivforumet og brukerforumet identisk; - vederlaget måtte derfor gjelde dem begge. På den andre siden, hvis etaten skulle gi vederlag, blir det i form av en anskaffelse, og anskaffelser over en viss størrelse skal ut på anbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Sensur trengs i visse situasjoner. At noen få skal være årsak til at Jan mister tålmodigheten og stenger brukerforum i visse situasjoner viser da tydelig dette.Og, hvorfor skal vi andre som er godt fornøyd med Jans arbeide, og den måten forumet er brukt på, lide for en annens dumheter?Enkelte lærer aldri. Får man for mye 'dritt' begynner man bare i et annet forum med argumentasjoner og kvasi, og DET er noe i hvert fall ikke jeg kan godta.Brukerforumet var flott, Jan har alltid virket - og svart som en kjernekar. At en kverulant skal ødelegge for alle oss andre som er fornøyd, er for meg en gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

PS. Hvordan i alle dager skal man få slutt på denne diskusjonen? Jeg er en av dem som ikke klarer å dy meg for å svare, men hvis noen andre hadde vett, så fikk jo heller ikke jeg noe mer å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har halde kjeft lenge nok, no, sjølv om det har pirra i fingrane lenge. Men med fåre for å bryte regelen om ikkje å leggje ut informasjon som kan virke sårande for nolevande personar, har eg dette å seie:Kampen mot sensur kan vera tung. Dei som er i opposisjon vil i regelen ikkje ha sensur - før dei er komen i posisjon. Då vert det annorleis, skal eg love.Men i dette høvet har det faktisk vore motsett. Her er det 'opposisjonen' som har skrike på 'sensur', medan Jan - i posisjon - har vore romsleg og parert det greit.Uansett korleis ein snur og vender på tingene: Redaktøren er allmektig - og han veit det! Men samstundes svarer han, med hus og heim, for kvart eit ord som kjem på prent (i dette høvet på 'nett'), òg det vi andre legg inn. Dette ligg fast i staffelova.Når det gjeld Tore sitt snakk om 'anbud', er det ikkje anna å seie enn: Historieløysa blømer nok ein gong.Hadde Tore sine ynskje vore fylgde, ville Digitalarkivet og debattfora vore 'saga' for lenge sidan.Det er nemleg ikkje mogeleg å leggje folk sine fritidssyslar ut på 'anbud' utan at det kostar meir enn det smakar. For Digitalarkivet er ikkje berre Jan sine program; det er òg m.a. Digitalpensjonatet. Meiner du at Digitalarkivet (eller Arkivverket) skal betala for arbeidet med det òg? I så fall bør du be om jobben som Kultur- og kyrkjeminister og syte for dei naudsynte løyvingane (og dei vil verte store).Nei, lat oss ha det som det er. Dei aller fleste er nøgde med det. Jan har moro av å lage program og høyrer på vetuge innspel, arkiva gjer sitt ytterste for at mest mogeleg skal kome på nett, og vi andre gjer vårt beste for å bidra i debattar og/eller med ein base i ny og ne til Digitalpensjonatet.Det vi derimot ikkje treng, og som dempar lysten til å gjere noko positivt - er kverulantar som ikkje kan anna enn å klage eller lage 'situasjoner' ut av alt mogeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.