Gå til innhold
Arkivverket

[#14138] Lenken Søk - 'Anfrage senden'


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Denne hjemmeside er nynorsk med en engelsk versjon. Men dersom jeg klikker på lenken 'søk', leser jeg: Søk i databasenamn - Skriv inn søkeomgrep - og på den knappen: Anfrage senden. Jeg er litt nysgjerrig hvorfor dette er på tysk. Er det bare slik hos meg, fordi min e-post adressen er fra web.de?Forresten bruker jeg denne lenken svært ofte. Kombinert med 'Samme område' er det den raskeste mulighet til å finne alle databaser fra f.eks. Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

God kveld!Hos meg står det i hvert fall 'Send forespørsel' på nevnte knapp. Kanskje teksten her er noe som automatisk bestemmes av andre innstillinger på datamaskinen? Dette mener jeg i hvert fall å ha opplevd i andre sammenhenger.Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her hos meg kommer det 'Submit Query' opp, så det er nok noe som har med våre datamaskiner å gjøre. Jeg har IE med engelsk oppsett.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, de har nok gått om hverandre-:) Men som du nå skjønner, er det nok våre egne datamaskiner som tar over her.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er slik at på sende-knappar kan programmeraren sjølv leggja inn kva tekst han vil ha på knappen. Det har eg stort sett gjort. Men så er det ein gong eg ikkje har gjort det. Då tek nettlesaren over. Hos meg gjev Opera nynorsk, IE bokmål og Netscape engelsk. Litt variasjon i kvardagen er vel bra? Så eg treng vel ikkje retta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg for min del synest det er veldig bra med litt variant i språk kosten-:)Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.