Gå til innhold
Arkivverket

[#14145] Hågen Bardonsen i Oppland


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Hågen Bardonsen på Lille Goplum i Torpa er min 8.tipp.Han har ei datter Marte/Marit Hågensdatter f.ca.1684.Hun gifter seg 3.4.1712 i Nordsinni med Ole Johannessen Odde.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor han Hågen Bardonsen er født og hvem er hans foreldre og kone er? Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Hei Eva! Kan dessverre ikke gi deg noe konkret svar, men navnekombinasjonen fikk meg til å tenke mot Gudbrandsdalen, nærmere bestemt Øyer og Ringebu.Berdon Segelstad er en kjent fyr i Ringebu, som nevnes bl.a. i 1612. Han har etterslekt, og hvis jeg ikke husker feil dukker Berdon-navnet opp igjen i ei grein som går via Søre Bjørge i Fåvang til Øyer, og her blir vel også Hågen-navnet brukt. Men som sagt - dette blir lite konkret.Ødegaard nevnes også Berdon-navnet i Gudbrandsdalen, og han nevner bl.a. Berdon på Aulestad i Gausdal i 1647. Fra Gausdal til Torpa er ikke avstanden stor...Ellers burde Hågen Bardunsen være å finne i 1666-manntallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.