Gå til innhold
Arkivverket

[#14147] Etterkommere etter Frida Antonie Haraldsen


Gjest Rune Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hansen

Jeg gir meg ikke så lett på denne. Prøver igjen om det er noen der ute som kan hjelpe meg med etterkommere etter ovenfor nevnte dame. Født 10-05-1918 i Skiptvedt ØstfoldPå forhånd takkRune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Rune!Kunne du ikke også kommentert de tingene vi faktisk har funnet frem til deg angående Frida Antonie og hennes slekt i snart mange andre innlegg rørende samme dame og hennes nærmeste familie?Hadde vært så greit å vite dels at du har sett det, dels om du har noen synpunkter på det - hva du selv, som sitter med mest kunnskap i saken, får ut av kildematerialet og så videre!Har du forsøkt å spore opp pleiefamilien hennes, eller annen mulig kjødelig slekt som fortsatt måtte bo i Skipvet? Du har vel endel spor å gå etter nå. Det er vel heller ikke sikkert hun kalte seg Haraldsen, se f.eks. konfirmasjonsnotatet i tidligere innlegg. (Jeg sitter ikke med nummeret fremfor meg, men de kommer opp alle sammen ved å skrive inn og søke på forfatterens navn i søkefeltet her i forumet).Kanskje du skulle ta en telefon til menighetskontoret i Skiptvet. Dersom de har en database over gravlagte kan det jo tenkes de kan gjøre et fornavnssøk for deg.Mange hilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hansen

Hei Marius og alle andre gode hjelpereJa jeg beklager at jeg har vært litt treg med tilbake meldinger. Jeg må si at jeg har fått vite en del nytt. Men jeg er ganske grønn innen skikkelig organisert slektgransking. Så derfor har jeg vel også blitt litt forvirret. Men som sagt. Jeg er kjempe overasket over hvor hjelpsomme folk er her. Ja jeg har drevet og forsøkt å spore opp Frida`s pleiefamilie. Men ingen i Skiptvedt har det navnet og tlf. Så jeg har ringt et par i Eidsberg og Askim. Men ingen napp. Litt viktig for meg dette. I det jeg driver og hjelper en eldre mann som da er Frida`s halvbror. Nei som sagt. Takk for all hjelp. Jeg får fortsette og rote.mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

God morgen!Ja, da skjønner jeg at denne saken er vikrelig viktig for både deg og for ham! Men det må da være noe mer vi kan gjøre? Kunne jeg bare komme på hva det skulle være. Kanskje det hadde vært en idé, med fare for å gjenta meg selv nå, å finne ut hvor søsknene til Frida Antonies mor med etterkommere tok veien? (Fars også, for den del i og for seg, men det virker litt vanskeligere).Har du vært i kontakt med bygdebokkomitéen i Skiptvet ennå? Forsøk det!Det er mulig jeg har en uutnyttet informant med kunnskap om Skipvet, men denne må jeg nok i så fall kontakte selv. Skal se hva jeg kan få til.Du vet ikke om flere søsken enn Frida Antonie og hennes halvbror da? Jeg mener ikke at du skal skrive dem ned her i dette forumet - de lever kanskje - men at du kunne kontakte dem selv og sjekke litt nærmere?Dersom du hadde noen formening om når Frida Antonies foreldre døde, så er det mulig det kunne stå oppgitt interessante opplysninger f.eks. i anmeldte dødsfall til skifteretten.Du får 'rote videre' som du sier, og lykke til!Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.