Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solfrid Therese Henriksen

[#14149] Marthe Maria Pedersdatter , Klosterhaugene i Solum rundt 1840

Recommended Posts

Er det noen som kan gjøre oppslag for meg for å finne fødsel eller død, muligens skilsmisse på Marthe Maria Pedersdatter. Vet ikke om hun er fra Solum, men hun får en datter Johanne Mathea Svendsdatter f. 26/2 1842, Klosterhaugene i Solum. Faren er Svend Johannesen, men han vet jeg ikke mye om.Det er mulig han er den som gifter seg i Hjartdal 6/5 1849 , denne er født 20/9 1816 og er skilt. Men om Marthe er død eller fraskilt når datteren Johanne konfirmerer seg i Rauland 17/10 1858, det vet jeg ikke. Datteren flytter i hvertfall til Hjartdal og Rauland etter 1842 en gang , og kommer til Vestfold før 1865. Er det noen som kan finne Marthe Maria Pedersdatter født, død eller utflyttet i Solum kirkebok for meg? Lurer også på om Klosterhaugene i dag er i Skien by, og om hvilken bygdebok jeg skal lete etter. Mvh Solfrid t. Henriksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke finne noe i Solumslekt. Hun gifter seg med Svend Johannesen i Hjartdal 12/5 1839. 30/5 samme år får de en sønn som dør/er død samme dato. 08/06 1840 får de datteren Marthe. Henne finner jeg ikke, så det er mulig hun dør tidlig. Det er mulig Svend er født i Kongsberg. Men familien er i hjartdal i 1839-1840. I 1842 blir Johanne mathea født i Solum.(se 11827)I 1845 konfirmerer datteren Johanne Mathea seg i Rauland.Det er mulig det er faren Svend Johannesen som gifter seg på nytt i Hjartdal med Maren Kristine Hansdatter. Så jeg tror Marthe Maria Pedersdatter døde mellom fødselen i Solum 1842 og Svends nye giftemål i Hjartdal i 1849.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.