Gå til innhold
Arkivverket

[#14151] Karen O. Vuttudal f. 1890, til USA 1909


Gjest Margit Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Margit Berg

Karen Olsd. Vuttudal f. 1890 i Hemne. Reiste til Mineapolis Minn i 1909. Jeg har hørt at ho ble gift der og fikk 5 barn. Kan noen fortelle meg hvor jeg kan lete for å finne ut noe om henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Utfra det jeg kan se, reiser hennes søster, Marie O. Vuttudal i 1921, hun skal til en bror, Johan Dahl i Nymore, Minnesota.Dette er datter av Martha Vuttudal, Snildfjord. Er det rett familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Til Laila. Ditt andre innlegg er den rette Karen, ja.Til Nina. Ja, dette er Karen sin bror, min bestefar, han kom tilbake, og bosatte her. Ho hadde også ei søster Gurine f. 1894, som reiste over og bosatte seg der med famillie, har nesten ingen ting om dem heller.Mvh Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Reiste hun til samme sted? Hva er det egentlig du har av opplysninger om steder, personnavn og årstall? Hvilke kilder har du hentet disse fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Har ikke funnet Gurines emigrasjon, ho skulle vist være gift 'Logid' mulingsen fra Vestlandet, og ha ei datter Helen, dette har jeg blit fortalt, for lenge siden. så kildene er ikke håndfasteMargit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Manifester finne du på Ellis Island. Det kan se ut som Karen dro gjennom der, men sannsynlig vis er navnene skrevet helt håpløst. Dro hun over sammen med en onkel eller bror eller noe? John Olsen Vuttudal? f 1877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

John Ols. f. 1877 var Karens bror, de reiste sammen i 1909. John reiste første gang 15/4 1903 til Goodhul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg tror du skal legge ut alle hemmelighetene dine jeg:) Vet du mer?ALle fam.medlemmene til sammen kan gi et svar, ei jente giftet seg og byttet navn. Du vet jo at hun fikk 5 barn, så da er det helt sikkert.Har du sjekket ut de andre som emigrerte? Dødsfall etc.? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Laila. Jeg har ikke så mange hemeligheter her. De hadde en bror Ingebrigt f. 1882, som jeg trur reiste i 1903, og jeg er blitt fortalt omkom i en ulykke på en bygningsplass, men ingen ting av dette er sikert.Er helt blank når det gjelder alle disse. Ingen i min famillie veit no.Margit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ingebrigt, tømmermann, til Minneapolis Minnesota i 1903 LenkeSiden det er så vanskelig å finne disse igjen under navnet Vuttudal på EI tror jeg at du skal se etter Olsen som etternavn, og Vuttual som en del av fornavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Denne siden [url="http://www.merkesnes.no/slekt/slekt/aqwg143.htm>http://www.merkesnes.no/slekt/slekt/aqwg143.htm nevner følgende barn på Vutudalsli----- M i Ole Olsen VUTTUDALSLI was born 2 Dec 1875 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 6 Feb 1876 in ST, Hemne Kirke.M ii John Olsen VUTTUDALSLI was born 9 Jul 1877 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 17 Jun 1877 in ST, Hemne Kirke.M iii Knud Olsen VUTTUDALSLI was born 1 Aug 1879 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 5 Oct 1879 in ST, Hemne Kirke.M iv Ingebrigt Olsen VUTTUDALSLI was born 22 Apr 1882 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 13 Aug 1882 in ST, Hemne KirkeF v Gjertrud Olsd Bjerkan f VUTTUDALSLI was born 26 Aug 1884 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 12 Oct 1884 in ST, Hemne Kirke.F vi Ingeborg Olsd VUTTUDALSLI was born 17 Sep 1887. .(hun forble tydligvis her, gift som Auset)F vii Karen Olsd VUTTUDALSLI was born 11 Feb 1890 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 13 Apr 1890 in ST, Hemne Kirke.M viii Endre Olsen VUTTUDALSLI was born 19 Jul 1892 in ST, Snillfjord, Vuttudal. He died 30 Apr 1926 in ST, Snillfjord, Vuttudal.F ix Gurine Olsd VUTTUDALSLI-----Gjertrud emigrerte i følge protokollen til Boston med forhåndsbet. bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Denne Agnar som eier hjemmesiden jeg henviste til kjenner tydlig til at Ingebrigt døde i USA. Han har oppgitt død i Familysearch uten henvisning til sted eller år i USA. Likeså gjelder broren Knud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Jeg har oversikt over disse som bosatte seg i Norge.M.i Ole f.1875 er min bestefarF v Gjertrud f.1884 g. Bjerkan.F vi. Ingeborg f. 18 g. Kvålsvoll.M viii Endre f.1892 ugiftEtterslekten av de her veit ingen ting om de som bosatte seg 'over der' så det har vært artig å finne ut noeMargit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Nina, jeg skal prøve å finne adressen til han, og sende han en e-post. Men no må jeg gå på arbeid.Mvh. Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Å for et navn ....Vuttu..... Jeg tipper da at noen av dem må ha brukt noen enklere navn. Olson kanskje?Jeg fant iallefall denne karen som kanskje kan være John broren til Karen. Dersom de dro sammen er det kanskje trolig at de holdt seg i nærheten av hverandre:-----Minnesota Naturalization Records Index, 1854-1957Vuttudal, JohnCounty: BeltramiDeclaration Years: 1929 -1956-----Vuttudal, JohnCounty: Beltrami Reel: 8Petitions Years: 1940 -1943-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Hei, Navnet skjemmer ingen, heter det.Jeg veit att noen med Vuttudals-navnet, tok Dahl som slektsnavn, kan være en mulighet å lete etter det. Har sendt e-post til Agnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Hei. Agnar visste heller ikke noe om disse folkene. jeg må vell gi opp å finne dem, kanskje. Takk til dere som har prøvd.Hei Andreas, du er sikkert en slekning. Mvh. Maegit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Margit: jeg er nok i slekt ja, men ikke så veldig nært. Min farfarsfarfar var Knut Johansen Vuttudal som du finner på Agnar Merkesnes sine sider. Har du forresten mye slekt i Snillfjord og Hemne?Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.