Gå til innhold
Arkivverket

[#14168] Torger Iverson 1785-1865 og Gunhild Rasmusdotter 1773-1838


Gjest Dag Torgersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Torgersen

Takk til dere som har hjulpet meg så langt!! Prøver og bringe meg videre ned i tiden med denne linken,så er det noen som har opplysninger om disse to og deres foreldre så sier jeg takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Torger Iversen (1785-1865) var sønn av Iver Olsen Leirdal (1745-ca.1810) og Maria Torgersdatter Berge (1748-1804). Maria var fra Berge i Fortun og henne står det sikkert mer om i bind I av bygdeboka.Iver Olsen drev bruk nr. 2 under Leirdal som han overtok etter foreldrene: Ole Endresen Leirdal (ca.1715-1789) og Brita Iversdatter Rønnei (ca.1719-1799). Ole kom fra Opheim i Hafslo.Brita Iversdatter kom altså fra fra Rønnei i Gaupne og bind IV viser at hun var datter av Iver Nilsen Rønnei (ca.1678-1753) og Marta Hermundsdatter (ca.1683-1759). Denne Iver var fra Kroken og Marta var visstnok fra Alme i Hafslo.Gunhild Rasmusdatter (1773-1838) kom fra Jostedalen og henne står det sikkert mer om i bind V av bygdeboka, men den har ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.