Gå til innhold
Arkivverket

[#14174] Kielgaard, Øyer og Hoset , Oppland.


Gjest Olaf Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Hansen

Familysearch: Marcus Syversen f. 1822 i Øyer, Oppland, gift 1849 i Lesja, med Marit Johnsdatter f. 1822 Flatamoen, Hoset, Oppland.Marcus' foreldre: Siver Kielgaard og Anne.Søker oppl om Siver og Anne, deres forfedre, og om Marit's forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Olav Skaug

I avskrift av kirkebøkene for Øyer og Tretten finner jeg at Marcus er født 17.04.1822 og døpt i Øyer 25.04.1822. Foreldre oppgitt å være Siver og Anne Kielgaard.Gift 03.11.1818 (viet 10.02.1817)Ungk. Siver Marcussen og Pigen Anne Guttormsdtr. paa Bagstad.Mvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Du finner Markus Syversen på garden Skrøystokken-Vesl-Skrøya, på side 110 i Bygdebok for Lesja 2. Faren var Syver Markussen frå Stubberud i Øyer,f. ca.1790. og g. i Øyer m. Anne Guttormsd. frå Øvre Brennhaugen, Stavem, Lesja, f ca. 1794.Far til Anne var Guttorm Hanssen frå Furuhovdei Folldalen, f. ca. 1764. (Lesja B.b 2 s.162). Han var g. m. Anne Sveinsd. frå Fossen på Dombås, f. 1765, d. 1845.Dersom du ikke får mere opplysninger frå andre debattanter, skal jeg sjå om jeg kan finne noe mere.Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Her er litt mer fra kirkeboka for Øyer:Syver, født 23.08.1789, døpt i Øyer 30.08.1789. Foreldre: Marcus og Marie Stubrud.Gift 01.02.1788, viet 22.02.1788 Grenader og Ungkarl Marcus Siverssøn Stubrud og Enken Marie Larsdtr. Bagstad.Se også tema '14475: Ingeborg Olsdatter, Øyer' hvor vi finner en Marie, født 03.04.1800, døpt i Øyer 06.04.1800. Foreldre Marcus og Marie ved Stubrud.Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore Øverby

Olaf!Jeg sendte en mail med noe mer opplysninger til din antatte e-postadr. Dersom den ikke har kommet deg i hende, kan du gi meg et vink via dette forum, så kan jeg sende deg noe mer data.Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Olaf Hansen

Hei ToreJeg har vært på sjøen ei stund nå, men jeg har ikke mottatt noe. Du kan bruke denne adressen: Olaf@Hansen.noFortsatt god sommer !Hilsen Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.