Gå til innhold
Arkivverket

[#14178] Eidsvoll-Berte Olsdatter Julsrud-Myhrer f.1736.


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg har problemer med å finne aner til Berte Olsdatter Julsrud, i bygdeboka for Eidsvoll. Jeg har lånt to av bygdebøkene og i den som dreier seg om- gårdene vest for Vorma ( Ikke forts.), finner jeg at Berte Olsdatter g.m. Ole Andersen Nystun Myhrer er fra Julsrud. Hun er født i 1736. Når jeg ser på Julsrud-gårdene finner jeg ingen Ole som passer, som har barn som heter Berte. Er det noen som kjenner til hvem som er Berte Olsdatter sine foreldre?Med hilsen Øystein Lillegaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Arstun Julsrud, gnr. 42 bnr. 5 og 6Ola Hansson frå Søstun Røsrud i Hurdal. Skiftet i levende live 10.10.1761. gm enka Marte Kristensdotter (etter Bertel Taralsson) Barn: 1. Berte, f. o. 1736, gm Ola Andersson fra Nystun Nord-Myrer. Brukar av Nystun Nord-Myrer. 2. Marte. 3. Anne. 4. Magrete.Nystun av Nord-Myrer, gnr. 203, bnr. 5:Ola Andersson, f. o. 1735, d. 1801-1815. Bruker 1759-90. gm Berte Olsdotter fra Arstun Julsrud, f. o. 1736, d. 1801-1815. Barn: 1. Inger, gm. Gudbrand Larsson 2. Ola, f. o. 1773, d. 1840, gm Berte Olsdotter. Brukere av Arstun Rynes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Tusen takk skal du ha! Jeg regnet jo ikke med at det var noen som hadde skiftet, så det var litt uventet og hyggelig! Takk igjen! Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.