Gå til innhold
Arkivverket

[#14187] Kan noen gjøre oppslag i Washingon fra Ancestry .com?


Gjest Berit Garsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Garsrud

Hei alle sammen!Jeg ser at det er veldig mange gode hjelpere her, og lurer på om noen kan være så snill å gjøre et søk hos Ancestry. com for meg?Jeg har fått hjelp til å finne en familie bosatt i Cedarhome Twp., Snohomish County, Washington i folketellingen for 1920 og 1930:Louis (også kalt 'Louies' og 'Luie') Larson (f. ca. 1882-83 i Minnesota.Gift med Emma I. (f. ca. 1888 i Ihowa).De har begge ganger tre barn boende hjemme: Arthur E. (f. ca. 1913 i Washington), Violet O. (f. 15.jul.1914 i Washington. Hun har vært hjemme hos oss på besøk på 1970-tallet) og Wilfred D. (f. ca. 1917-18 i Washington).Louis tror jeg var sønn av Johan Larson (f. 27.jan.1845 i Rødnes) og hustru Stina Andersdotter (f. 07.feb.1843 i Sverige). Dette passer fint, for i 1920 bor Louis' mor Stina Larson hjemme hos familien.Ser at det finnes databaser både over fødsler og dødsfall i Washington hos Ancestry.com, men da det bare er akkurat dise menneskene jeg er interessert i, håper jeg noen kan forbarme seg og se om de kan gjenfinnes i disse databasene!På forhånd mange takk!Med vennlig hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Name: Arthur E Larson SSN: 535-07-6984 Place of Death: Everett Residence: Everett Age: 72 years Gender: M Date of Death: 21 Oct 1984 Certificate: 025926WILFRED LARSON Request Information (SS-5) SSN 537-09-0972 Residence: 98292 Stanwood, Snohomish, WA Born 1 Jun 1917 Last Benefit: Died 19 Feb 1999 Issued: WA (Before 1951) ¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Berit!Jeg lurer på om jeg ikke har funnet familien i 1910. Nå har jeg aldri forsøkt å legge inn en lenke til et Ancstry.com-bilde før, men nå skal vi se hva som skjer. Forsøk å gå inn her: LenkeLegg spesielt merke til at Stina har født fire barn, men at det bare er én som fortsatt er i live. Og han bor jo hos dem!Mange hilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Jeg har skummet gjennom Cedarhome i 1900-tellingen også, men kan ikke se dem der. Med forbehold om at jeg har oversett dem selvsagt. Kanskje de fortsatt var i Minnesota den gang, men jeg har ikke tilgang på noen indeksert 1900-telling, så det ville føre litt for vidt å forsøke å finne dem der!Ser du også er inne og svarer her Laila, du finner ikke foreldrene i databasene du har tilgang til da? Så kunne jo Berit bestille noen obiter på dem og få bekreftet at de mulige barnekandidatene du allerede har funnet er de rette?Lykke til!Med hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Garsrud

Hei Laila N. ChristiansenTusen takk for hjelpen med Arthur og Wilfred Larson! Det var kjemperaskt og fint svart!Berit.Hei Marius Hellerud.Takk for rask og god hjelp til deg også, men lenken din virka ikke på min maskin. Spennende at du fant ut at Stina har født 4 barn. Jeg har mye å finne ut av forstår jeg.Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Lenken virker helt fint herfra, men det tar litt tid å få bildet opp. Nå står jeg på farten, men kan heller ta å skrive av det som står senere. Hadde vært greit å vite om andre kunne åpne den kanskje, og om de visst hvorfor du ikke kan?!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Garsrud

Hei N B Macdonald.Nå har også jeg fått til å se lenken. Jeg måtte bare tørre å laste ned MS Browser Plug in (eller noe sånt). Jeg fikk spørsmål om dette, men trodde først det bare var noe reklamegreier, men det var det jo ikke.Berit.Hei Marius.Takk for hjelpen med lenken. Det var kjempefint!Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.