Gå til innhold
Arkivverket

[#24955] Ukjente eldre bilder


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg savner en database hvor man kan få identifisert personer på eldre foto.I 'Rötter' i Sverige har de portättfynd som er veldig bra. Kanskje vi kunne få noe tilsvarende i Digitalarkivet? Mange har eldre bilder med ukjente personer liggende hjemme, som kanskje andre sitter inne med opplysninger om.Noen som har tenkt på det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Faret

Dette er jeg svært interesert i.Jeg har selv en masse fotos med ukjente personer fra århundreskifte 1884 til 1902 - personer fra Troms.Svolvær ,Østerdalen fra Tynset og nedover dalen og til slutt fotos fra Setesdal. Jeg har vurdert om kanskje avisene kan komme til hjelp Nå er jeg spent på om jeg også får hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Sitter også med mange gamle bilder, der personene ikke er identifisert. Tok en gang kontakt med lokalavisa uten at de giddet å svare tilbake. Men i samme avis annonserte de stort etter gamle bilder, men kun etter bilder der en visste hvem som var avbildet.Problemet nå er at en generasjon er i ferd med å forsvinne, nå de er borte kan vi også glemme å få identifisere hvem som er avbildet. Synes at dette hadde vert ett bra tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

I lokalavisa Grannar for Etne/Ølen/Vindafjord har det fleire gonger vore gamle bilete, der lesarane vart oppfordra om å identifisera bileta. Også på den årlege Etnemarknaden pleier der vera fleire esker med gamle bilete me kan vera med å identifisera. Så enkelte område har ei anna haldning enn dei de skriv om.Men eg er einig i at me kunne ha eit norsk forum for gamle bilete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Ja en database på digitalarkivet med portretter(Foto og maleri). tror jeg vi virkelig hadde hatt behov for!.Sikkert mange der ute som sitter med pappesker og album fulle av gamle uidentifiserbare bilder.Virkelig en god idèHva sier Redaktøren om det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.