Gå til innhold
Arkivverket

[#32721] Anne Lucie Jensdatter Mørch

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Engelhart Flastrup gifter seg i Sem (Jarlsberg) kirke i Vestfold 23. oktober 1720 med Anne Lucie Jensdatter. Når hun begraves 26. januar 1758 i Sem, 64 år gammel, kalles hun Mørch. Jeg har et sted (husker selvfølgelig ikke hvor) lest at hun var en søster av klokker i Kristiania, senere ansatt ved Akershus slottskirke, Andreas Jensen Mørch og derigjennom tante til sogneprest til Hurum, Jens Andreassen Mørch, 1722-1795, gift med Helene Wilhelmine Meyer. Kjenner noen til dette. På forhånd takk.Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kjetil. Jeg har ikke funnet ut noe mer om Mørch, men jeg fant en del om slekten Flastrup i kulturbindet som jeg ikke visste om og fikk derigjennom løsningen på et kjempeproblem. Alt kommer til nytte.Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg legger denne opp igjen og håper noen kan hjelpe meg. Jeg har funnet en del på Familysearch, men ikke noe som får meg videre.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.