Gå til innhold
Arkivverket

[#47495] Hjelp til å finne min farfar,Herman Olaus Hansen

Gjest Bente Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Hansen

Hei. Herman O Hansen ble født 10 mai 1893 i Skien.Vi tror han flyttet til Trondheim straks etter krigen,tror det heter Gløshaugen der.Han døde der en eller annen gang på 50-tallet.Opplysninger kan sendes til min mail adresse:benteh@tele2.noTakk. Vennlig hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Herman Hansen i ca passe alder, jeg finner i Skien i 1900-tellingen , er denne mannen: LenkeHan er i så fall født i Gjerpen og der er det kan hende mulig å finne flere opplysninger om han?Det finnes også en Herman Olaus Hansen til i Skien i 1900, men han er ført opp født ca 1880, så han kan det vel ikke være?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiOm du søker på gravminner i Norge, så finnes det en Hermann Olaus Hansen, som ble begravd 20 august 1934 på Tilfredshet Kirkegård i Trondheim. Det er ikke oppgitt noe fødselsår eller dødsdato på ham. Men det er mulig de vet noe mer om du kontakter kirkekontoret i Trondheim.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg lett gjennom kirkebøker fra Skien over døpte i 1893, men jeg finner ikke Hans Olaus Hansens dåp 10 mai der.Hvor har du funnet fødselsdatoen hans?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Hansen

Hei igjen. Jeg fant han i Skien kirkebok som konfirmert den 26/4-08.Der står det når han er født(10/5-93)og døpt(18/6-93)Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Hansen

Hei Gun.Jeg fant farfars fødsel og dåp i kirkebøkene for Solum i Telemark. Så nå mangler jeg bare når og hvor han døde. Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vel da dåpen til Herman Olaus i Solum 1893: LenkeVille da undersøkt den Herman Olaus som ble funnet i gravminneregisteret i Trondheim , død 1834.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Hansen

HeiHar sett den ,men det er ikke farfaren min,for den yngste søstra til pappa er født i 1936.Han reiste fra farmor en gang rundt 1950.Tusen takk for hjelpen.Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.