Gå til innhold
Arkivverket

[#48800] Hans og Petra Didriksens aner.bodde i Trondheim ?

Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Søker aner til Hans Didriksen f 1866 på Frøien yrke Fabrikkarbeider på Ørens mek Værksted Hans Kone Petra f 1873 Beitstaden. I følge folketelling 1900 bodde disse på Voldsminde 24. Disses barn: Gustav Didriksen f 1893 Beitstaden Hilmar f 1895 Trondheim Borghild f 1896 Trondheim Hilda f 1898 Trondheim Datter f 26.10.1900.Det jeg har blitt fortalt er at Hans og Petra fant hverandre på Lerkendal gård.Noe mer vet jeg som sagt ikke.Er det noen som kan hjelpe meg. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner et par som heter Hans Nicolay Didriksen og Petrianna(?) Guttormsdtr. som blir viet i Bakke sogn den 15.10.1893. Hans N: er født i 1866 i Dale(?) i Frøyen prestegjeld, mens Petrianna er født Beitstaden, 1873. Fedre er Didrik Johansen , Hustømmermann, og Guttorm Henriksen, Hsmand.Par nr. 55: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060127010563.jpg>LenkeHer er konfirmasjonen til Hans Nicolay 8.10.1882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kanskje tro det.Jeg trenger vel et par dager å undersøke om det er riktig.Men jeg vil tro at det er riktig kirke.Lademoen var jo ikke bygget enda. den ble først vigslet i 1905 tror jeg.Jeg tror dette er riktig. Da blir det å gå bakover her hvis det er mulig Grethe.RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

På konfirmasjonen kan det se ut som det står foreldre enkemann Didrik Johannesen Indtian og P (Pige?) Else Hansdatter.Her er dåpen til Hans Nikolai. Han er uekte født og det er farens 6. (?) og moren 1. ”Leiermaal” [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050608010712.jpg>LenkeFamily Search/Ancestrial File opplyser at Didrik Johansen Indtian er fra Sverige… Men det må selvsagt sjekkes nærmere.Moren Elsa Hansdatter er på Dalø ved dåpen. Petrianna er døpt i Beitstad 19.10.1873, datter av Guttorm Henriksen og Boletta Baardsdatter. Hun er født 30.7.1873 – se barn nr. 64 LenkeHer er Guttorm og Boletta på Sneppen i Beitstad i 1865 LenkeGuttorm og Bolette ble viet 3.11.1854 (par nr. 36) LenkeIfølge Family Search/IGI er Guttorm er født 29.9.1829 i Beitstad, sønn av Henrik Ulriksen og Sigrid Jørgensdatter og Boletta Helene Bårdsdatter er født 14.8.1829 på Reinmoplass, Beitstad, datter av Bård Asbjørnsen og Henrikka Steffensdatter KjelsetDette kan kanskje være Bolettas far Bård Asbjørnsen i 1801 Lenke. Han skal være født i Beitstad 22.8.1790 (FS/IGI).Her i FS/VRI finner jeg vielsen mellom Bård Asbjørnsen og Henrikka Steffensdatter i 1819 Lenke. Bård var 29 år ved vielsen, Henrikka var 21, f.ca. 1798. I FS/VRI finner jeg henne som datter av Steffen Labjerget døpt 22.3.1798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snakke med rett person i dag om dette Du får hjelpe meg videre. Dette er egentlig ganske ukjent område for meg.Kanskje kommer vi ned på 1700 tallet ? Du får ha takk så langt.RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.