Gå til innhold
Arkivverket

[#14346] Når linken ikke lenger stemmer

Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

I noen innlegg ser jeg i ettertid at de linkene jeg henviser til i f.eks. folketellinger ikke stemmer overens med den siden jeg linket til. Har det noe med selve utplukket å gjøre?Dersom jeg henviser til en side hvor jeg bare har plukket ut f.eks. Ole'r fra Xania og linker til denne innbiler jeg meg at linken i ettertid vil vise noe helt annet. Men hva om jeg velger ut en av disse Ole'ne, vil da linken virke som den skal?Håper noen skjønner hva jeg mener.Med det samme lurer jeg på om det går ann å legge utplukk i landsdekkende søk til utplukkslista? Av og til er det mye å plukke ut som jeg gjerne skulle ha tatt vare på til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du må nok ha en lenke som peker på en enkeltperson slik at det står 'Postnr' e.l. i lenken (temanr i debattene). Dersom du her snakker om gamle debattinnlegg så kan det være pga endring i server- og filnavn at lenken ikke virker. Jeg sjekket en lenke fra 2000 og da fikk jeg 'Ukjent fil'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Innleggene trenger ikke være gamle. Jeg har først blitt obs på dette den siste uken, og senest i går sjekket jeg et av mine innlegg i tema 14339 etter noen få timer.Jeg lærte iallefall at det er lurt å skrive litt mer om hva linken inneholder slik at det er mulig å letet frem innholdet på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Ved å skrive søkeord lenker i Arkivforum vil du finne at Jan har svart på dette før f.eks. i 13538.Din lenke 1 og 3 er til resultatsiden fra et søk vil bare finne tilbake til den filen du var i. Lenke 2 er til en person og den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.