Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14815] Har noen tilgang til kirkeboken over døde i Ålesund etter 1912, trenger hjelp

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøver å finne når følgende personer døde i Ålesund:Jenny Karoline Hansen f.1900 i Stavanger død ca.1920 i Ålesund(trolig av sykdom)Lorents Ingolf Hansen f. ca. 1913 i Ålesund død 1926.Kjelen på en ferge fra Skarbøvik til Ålesund eksploderte en vinterdag , og Ingolf som satt nær ved ble drept.Jeg prøver også å finne når besteforeldrene deres døde.Edvard Mathias Hansen f.1852 i Førde og hustru Johanne Andersdtr. f. 1846 i Ytre Holmedal.Edvard og sønnen Karl Johan (far til Jenny og Ingolf)drev dykkerselskap og hadde mye arbeid knyttet til havneutbyggingen i Ålesund.Dersom noen kjenner til disse menneskene , eller har opplysninger som omhandler dykkerselskapet er det av meget stor interesse. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Jeg gjør et nytt forsøk i håp om at noen har tid og anledning til å hjelpe meg med dette.Vi antar at Edvard døde mellom 1912-25 , han var i alle fall ikke med på et gammelt familiebilde som ble tatt på slutten av 20 tallet.Sønnen Karl Johan og deler av hans familie returnerte til Bergen like før krigen , mens noen av Karl Johans barn hadde funnet seg en ektefelle i Ålesund og ble værende igjen.Dessverre er det ingen av de gjenlevende som husker når Edvard og kona Johanne Andersdatter døde.Det skal være slektstreff til sommeren , og det hadde derfor vært flott å få på plass de manglende opplysningene. Mvh. Rune T.

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har fått bekreftet fra Statsarkivet i Trondheim at Lorents Ingolf Hansen (Lorntz) døde ved eksplosjon ombord i m/s Hesøy den 1. februar 1926 og ble begravet den 6. samme måned.De kunne dessverre ikke være behjelpelig med å lete etter dødsfallene til Edvard Mathias Hansen og hustru Johanne Andersdatter.Jeg har et gammelt familiebilde som er tatt på Skarbøvik i første halvdel av 1930 årene.Der er trolig Johanne fortsatt i live.Dersom noen kjenner til denne familien , eller har muligheter for å hjelpe på annet vis med å finne dødsfallene til Edvard og Johanne hadde det vært kjempefint.Utfra opplysningene fra Statsarkivet er svarene trolig å finne i klokkerbok nr 529.C11 (1918-1938). Mvh. Rune Thorstensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.