Gå til innhold
Arkivverket

[#15026] Utvandring fra Gulen til Amerika

Gjest Vidar Øverlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Øverlie

Laila, atter en gang tusen takk for en mengde med opplysninger.Teamet har tidligere vært oppe på Norway-L uten at det kom noen respons der. Her på Brukarforumet har du kommet opp med en mengde nye opplysninger som har vært til stor hjelp.Jeg trenger nå litt tid for å kunne sortere alle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vidar, jeg ser stadig innlegg om denne fam. på Norway-List. En ting, har du sett i original-protokollene etter Olines emigrasjon? Det kan jo hende at hun er hoppet over ved datainnførselen. Det er jo ikke tvil om at hun er i USA? Du skriver der 'eller hendte det henne noe'... er det ikke henne vi har funnet? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Laila, jeg tror også at du har funnet Oline i Amerika, men vi har ikke funnet ut når selve reisen foregikk.Nei, jeg har ikke sjekket om Oline finnes i original protokollene da jeg bor i en annen del av verden enn hvor de befinner seg. Saken er heller ikke så viktig at det blir aktuelt å be andre om den tjenesten.Innleggene på Norway-L har ikke frembragt noen nye opplyninger.Atter en gang, tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vidar! Jeg ser at det ikke har kommet noe nytt fra Norway-List (de er faktisk dårligere enn oss til å søke i digitalarkivet også :o)Men, jeg er enig i at det ser ut til at de dro sammen, søsknene. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vidar, dette er bare for å få deg til e-poste meg på Lnormann@c2i.net jeg må spørre deg om noe. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.