Gå til innhold
Arkivverket

[#15085] Nordre Aurdal kirkebok 1830

Gjest Johannes Haltbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

Anne Olson død i Chicago 1926 ble i henhold til dødsattesten født i Valdres den 6. mars 1830. En Anne Olsdatter gift med Arne Olsen Kroko emigrerte via Kristiania med sin familie i 1873. De var fra Nordre Aurdal. Jeg undrer på om noen har tilgang på kirkeboken for Nordre Aurdal fra 1830. Det ville vært interessant å finne ut om fødselsedatoen er lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen
LenkeJeg tror ikke det er din Anne. Funnet på FS Anne Olsdatter dpt. 29/11 1829 og Anne Olsdt. dpt. 15/4 1832. Foreldre til begge to var Ole Olsen og Anne Nilsdt. Begge var dpt. i N-Aurdal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes Haltbakk

Takk for interessen. Jeg har også funnet frem til den lenken du viser her og det som var interessant med det, var at 'min' Anne hadde en datter født i mai 1862 som het Ragnhild. Anne Kroko har også en datter med det navnet. 'Min Anne' hadde i tillegg en datter Andrea. Det har også familien fra Kroko som emigrerte fra Kristiania i 1873. Men siden Annes fødselsdato ikke stemmer, så er sannsynligheten for at det er den Anne jeg leter etter mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.