Gå til innhold
Arkivverket

[#15089] Andreas Olaus Bækken f. ca 1819 Kristiansund

Gjest Lars Chr. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Chr. Hansen

Andreas Olaus Bækken var gift med Erika Johannesdatter og bodde i Molde i FT 1865. Deres datter Johanne Louise f. 1863 er min oldemor. Andreas står oppført som født i 1819 i Christiansund. Noen som vet noe om hans Bækkenslekt i Kristiansund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Det ligger en gard som kalles Bekken i Tingvoll. 'I gamle dagar...eit sentrum for heile Nordmøre.' (Hyldbakk.) Jeg finner ikke noen Andreas Olaus der (Tingvollboka,) men det behøver jo ikke bety så mye.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sjekket FS og fant følgende som ser ut som er din familie:Gift 7/11 1853 Borgund MR Andreas Olaus Berg og Erika Johannesdt.Barn: 1)Inger Anna 31/3-19/9 1852 Bolsøy,---2)Alida Josepha 21/6 1854-25/3 1855 Ålesund,---3)Karen Severine 21/12 1867-25/2 1868 Molde,---4)Laura Mathea 26/8-16/11 1873 Molde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Lette i Thurn-Christensens arkiv over gamle slekter med tilhørighet til Kristiansund og fant ingen Andreas Olaus nevnt under Bækken eller Berg. Men jeg fant ham døpt i kirkeboka:Kristiansund kirkebok 1819-1832 Fødte Mandkjøn 1820, pag 12 No. 25, født 27 Juli; Andreas Olaus; Stadfestet hjemedaab d. 25 Aug; Pige Jonetta Lund paa Kirkelandet; ? Walvig, Lensmd Berg, Kjøbsmand Iver Bøkert, Madme Berg, Madme Denstad, Jfr. Abelone Schei; Uægte Barn Som Barnefader udlagt Matros Ungkarl Johan (Johanes) Johnsen Berg, udlagt ved Alette Engelke. 2 Leiermaal.Enkelte av bokstavene var jeg litt usikker på, og du kan jo evt. sjekke denne innførselen nærmere på Riksarkivet.Jeg lette etter Jonetta Lund hos Thurn-Christensen men fant henne ikke. Fadrene er ikke vanlige folk, så du finner henne sikkert i FT1801. Under Berg i Thurn-Christensens arkiv fant jeg heller ikke Johan Jonsen. Men det var nevnt en skorsteinsfeier Jon Jonsen f. 1760 som hadde en del barn som var døpt Jon, Johannes o.l. Det kan være at 'din Johan' er fra denne familien. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Nina Karlsen

Til Lars Chr. Hansen, Frogner-Sørum Hei! Johanne Louise er også min oldemor, hennes datter Sigrid var min mormor. Tar du kontakt, så kan vi kanskje samarbeide om denne slektslinjen? mvh Nina ninakarls@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.