Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15117] Thomas Bell - Tranøy?

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Hvor kom Thomas Bell fra. Jeg har prøvt å finne Tranøy og finner øya Tranøy i flere fylke, men i de opplysningene som jeg har om Thomas Bell så står det at han var handelsmann og jeg finner en handelsmann ved navn Tomas Bell. Jeg antar at denne som står i FT-1900 er den rette Bell jeg har funnet. LenkeI bygdeboka for Austevoll - Møkster sogn side 634 står det følgende: Nils Tomasen Bell. (Far Handelsmann Tomas Bell Tranøy) 1892-) g.m. Synneva Malene Ananiasdtr. Hidle 1899 (72) Lorentse 1920- Tomas f. 1922 Jeg antar at det er Nils Tomasen Bell som ble født i 1892 og det var han som ble gift med Synneva Malene Ananiasdtr. Hildle. Jeg er interessert i å vite hvor Nils Tomassen Bell og Synneva Malene bosatte seg.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/100917-15117-thomas-bell-tran%C3%B8y/
Del på andre sider

Gjest Johan Marius Setsaas

Hei Terje.Disse 'Bellene' er godt kjent. De er en del av slekta vår (Sandvik-Setsaas fra Selbu). Den Mikael Jonsen som nevnes er Mikael J. Setsaas(1782-1857), og stamfar for bla. setsaas slekten.Opplysninger om denne store slekten får du etterhvert på www.setsaas.net.Elløers har jeg en god del opplysninger om Thomas Bell`s etterslekt såvel som opphav.Ta i så fall kontakt på mail for videre korr.jms@osk.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.