Gå til innhold
Arkivverket

[#15189] Dødsfall i Bergen mellom 1896 og 1900

Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Julius Emilius Andreassen (f. 5.2.1840 i Frederikshavn, Danmark) giftet seg 29.8.1875 i Mariakirken med Anne Gurine Rasmussen. Ekteparet fikk 10 barn mellom 1875 og 1897. I FT 1900 ser jeg Anne G. R. som enke Anna Andreasen, bosatt i Nye Sandvigsvei 60, sammen med 5 av hennes barn. Hun døde i Bergen 11.3.1901, fattigforsørget (post 8597 Begravde i Bergen 1881-1911).Jeg må anta at Julius E. Andreassen døde mellom 1896/97 (siste barn) og 1900 (Anne = enke), men jeg ikke finner denne dødsfallen i databasene for Døde i Bergen. Jeg vil gjerne vite hvor og når Julius døde. Kanskje finnes det et skifte etter ham?Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Malersvend Julius Andreassen døde 10. oktober 1898, Stølens Arbeiderbolig, 58 år gammel. Han hadde 'Intet efterladt', meldingen skjedde ved Anna Andreassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.