Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Abraham Bøckmann Scheen f.1845 i Risør

Recommended Posts

Min tippolderfar Abraham Bøcmann Scheen,risør,f.1845 giftet seg med Karen Marie Hopstock f 1856

Jeg finner ikke hans foreldre,noen som kan hjelpe.

På den ene tellingen er han gift med karen født i kristiansund mens i en annen med karen født i bergen??!!De fikk en datter Cecilie Katharine Scheen(min oldemor) som giftet seg med Eyvind Svensen(min morfar)

Abraham Bøckmann Scheen er født i Risør 14-8-1845, av foreldre Carsten Henrik Schanche Scheen og Michalia Dorthea Thiis. Gift i Bergen 9-1-1876 med Karen Marie Hopstock, f. i Christiansund 13-6-1856, datter av kjøbmand i Bergen Frantz Philip Hopstock og Cecilie Katharine Krohn.

Dette var et lite utdrag fra Norges læger, hvor både Abraham og Carsten Henrik er omtalt.

Abraham Bøckmann Scheen er født i Risør 14-8-1845, av foreldre Carsten Henrik Schanche Scheen og Michalia Dorthea Thiis. Gift i Bergen 9-1-1876 med Karen Marie Hopstock, f. i Christiansund 13-6-1856, datter av kjøbmand i Bergen Frantz Philip Hopstock og Cecilie Katharine Krohn.

Dette var et lite utdrag fra Norges læger, hvor både Abraham og Carsten Henrik er omtalt.

Supert takker og bukker:O)))))

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.