Gå til innhold
Arkivverket

[#15219] Hva skal man passe på ved kjøp av mikrofilmapparat?

Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg har sporet opp en mikrofilmleser på et apotek, som jeg kan få kjøpt. Er det noe spesielt jeg må passe på ved selve apparatet? Hva er en OK pris?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Alt er en ok pris i dag, dette er maskinasjer som er på vei til å bli antikviteter! Pass på at det er reint, at ledningen er hel, og at skjerm-plata er hel. Resten må du nok ordne sjæl.Nye maskinasjer er dyyre, men har kopifunksjon. Flere tusen.Jeg har fått flere sånne apparater gratis, så det er vel mere for å gjøre seg interessant at de ønsker betaling. By 500 kroner. Uansett er det billig i forhold til bensin til og fra biblioteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Naturligvis går det en grense. Men, som Laila påpeker så er de i ferd med å bli nesten umulig å oppdrive. Så er apparatet i orden (prøv!) så er det vanskelig å tenke seg at du skulle tape, dersom du angrer og selger det videre. Se bare til at alt fungerer som det skal, for ikke bare er mikrofilmapparater snart en sjeldenhet, men det er også reservedelene. Skal du ha noen til å MEKKE en reserveldel for deg, så koster garantert flesk. Men nettopp fordi de er i ferd med å gå ut av bruk for alle andre enn slektsgranskere så kan du jo prøve deg med noen hundrelapper først. 500 som startpris høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Hei Laila og Per Håkon.Takk for tipsene. Jeg skal inspisere apparatet i morgen, så jeg krysser fingre for at det er OK. Det skulle tross alt et stort antall telefonoppringninger til for å spore dette opp.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.