Gå til innhold
Arkivverket

[#15342] Asle Lassesen født i Ål ca 1732?

Gjest Jørn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Olsen

Hei Jeg hadde denne diskusjonen på generelt. Jeg vil med dette flytte den til Buskerud der den hører hjemme. Her er hovedtrekkene i diskusjon 15271 jeg hadde på generelt:Jeg er ute etter informasjon om Asle Lassesen som ifølge mormonerarkivet døper en sønn Nils Aslesen 29 september 1764. Ifølge det samme arkivet dør denne Nils på Bjekeseth i Bamble i Telemark 12 februar 1837. Der dør det en med dette navn på Bjerkeseth i Bamble 12 februar 1837, og han er min stammfar. Jeg har aldri greid å finne hans opphav. Når det gjelder det jeg fant i mormonerarkivet står det også at Asle døper ei jente som heter Kari 9 april 1758, videre Knut 25 november 1759, så Joran 26 juli 1761.Er det noen som kan bekrefte at hans sønn Nils flyttet til Bamble?Har nå fått noe innformasjon fra Thor Warberg. Denne Asle Lasseson Skarsgard var en falskmyntner fra Ål, og dersom dette fra mormonerarkivet stemmer så er min stammfar Nils Aslesen sønn av denne falskmyntneren. Asle Lasseson vokste opp på Skarsgard og budde i Kvinnegardhagen da han giftet seg med Kari Halvorsdatter Kvinnegard. Asle ble dømt til livstidstraff sammen med sin bror Guttorm i 1766. Er glad for all informasjon ang denne familien. (Aner, hvor ble barna av, flerer barn, datoer osv.) mvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.