Gå til innhold
Arkivverket

[#15370] Tron Olsen, født 1809 på Ulefoss og bosatt på Kongsberg

Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som kjenner til våpenarbeider Tron Olsen, født på Ulefoss i 1809, gift med Maren Dorthea Jensdatter den 19 juli 1835 på Kongsberg. Hvem var hans foreldre og søsken. Er det noen som vet ville jeg være takknemlig.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! Dessverre er mikrofilmkortet for døpte 1809 i Holla svært vanskelig å lese, men jeg ser da nok til å finne ut hvem foreldrene er når jeg sammenholder det med andre opplysninger.Nedenfor har jeg satt inn Trons foreldre og besteforeldre. Jeg har slekten bakover 6-7 generasjoner til. Hvis du er interessert i å få den, kan du få den på e-post.Hilsen Laila Kornstad.Aner til Tron Olsen Ulefoss jernverk Generasjon Nr. 1 1. Tron Olsen Ulefoss jernverk, født 1809 på Ulefoss jernverk. Han er sønn av 2. Ole Larsen Febakke u. Namløs søndre og 3. Kirsti Tronsdatter Ulefoss sagbruk, Verket.Generasjon Nr. 2 2. Ole Larsen Febakke u. Namløs søndre, født 1769. Han er sønn av 4. Lars Andersen Namløs søndre og 5. Marthe Olsdatter Namlaus store, Febakke. Han giftet seg med 3. Kirsti Tronsdatter Ulefoss sagbruk, Verket 1802. 3. Kirsti Tronsdatter Ulefoss sagbruk, Verket, født omk. 1782 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; død før 1830. Hun er datter av 6. Tron Jonsen Ulefoss sagbruk og 7. Maren Gundersdatter, Ulefoss sagbruk. Barn av Ole og Kirsti er: i. Marte Olsdatter Ulefoss jernverk, født ett. 1801 i Ulefoss jernverk?, Holla i Telemark. ii. Mari Olsdatter Ulefoss jernverk, gift med Niels Saamundsen, Ulefoss jernverk. iii. Kari Olsdatter Ulefoss jernverk 1 iv. Tron Olsen Ulefoss jernverk, født 1809. Generasjon Nr. 3 4. Lars Andersen Namløs søndre, død 1770 i Namløs søndre, Holla i Telemark. Han giftet seg med 5. Marthe Olsdatter Namlaus store, Febakke. 5. Marthe Olsdatter Namlaus store, Febakke, født omk. 1738 i Namlaus, Holla i Telemark; død ett. 1812. Hun er datter av 10. Ole Nielsen Namlaus store og 11. Kari Jonsdatter Vale, Namløs store. Barn av Lars og Marthe er: i. Anders Larsen Febakke u. Namløs søndre, født omk. 1766. ii. Kari Larsdatter Febakke u. Namløs søndre, født omk. 1768; gift med ?; død før 1812. 2 iii. Ole Larsen Febakke u. Namløs søndre, født 1769; gift med Kirsti Tronsdatter Ulefoss sagbruk, Verket 1802. 6. Tron Jonsen Ulefoss sagbruk, født 1748 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; død omk. 1830 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark. Han er sønn av 12. Jon Tronsen Ulefoss sagbruk og 13. Kirsti RasmusdatterUlefoss jernv, Ulefoss sagb. Han giftet seg med 7. Maren Gundersdatter, Ulefoss sagbruk 18.11.1774 i Holla i Telemark. 7. Maren Gundersdatter, Ulefoss sagbruk, født omk. 1754. Barn av Tron og Maren er: i. Kirsten Tronsdatter Ulefoss sagbruk, født 1775 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; død 1780 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark. ii. Marie Tronsdatter Ulefoss sagbruk, født omk. 1777; gift med Ole Jonsen Febakke, Rennesund ved Voll 08.06.1797 i Holla i Telemark; født omk. 1772 i Febakke, Holla i Telemark. 3 iii. Kirsti Tronsdatter Ulefoss sagbruk, Verket, født omk. 1782 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; død før 1830; gift med Ole Larsen Febakke u. Namløs søndre 1802. iv. Inger Tronsdatter Ulefoss sagbruk, født 04.11.1791 i Holla i Telemark; gift med (1) Gunder Pedersen Ulefoss sagbruk; født 06.01.1783 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; død 13.04.1820 i Ulefoss sagbruk, Holla i Telemark; gift med (2) Johannes Johnsen, Ulefoss sagbruk ett. 1824 i Holla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Laila!Tusen, tusen takk for hjelpen. Dette var alle tiders. Jeg sier hjertelig takk til flere generasjoner hvis du kunne maile dem til meg. Min mailadresse er: bear-chr@online.nomvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.