Gå til innhold
Arkivverket

[#15396] Etterkommere av Fritz Olafen

Gjest Erik Wernersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Wernersen

Søker opplysninger vedr. etterkommere av Fritz Hjalmar Olafsen, født 1882 på Gressvik ved Fredrikstad. Han utvandret til USA 26 okt. 1907. Jeg kjenner til at noen fra familien besøkte ham i Philadelpia rundt 1930. Han hadde da giftet seg med en for meg ukjent (svensk?) dame. De hadde da en datter med navn Helen. Etter dette har familien etter mitt kjenskap ingen sikker kontakt. Skulle gjerne ha hjelp / forslag til å finne ut om noen etterkommere av denne slekten lever i dag.Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Her er damen med det mystiske navnet, Marie fra Sverige-----1930 U.S. Federal Census - Pennsylvania -Philadelphia - Philadelphia (Districts 1-250) - District 234Olavson, Fritz H, 48 år, engineer, det står faktisk 1902 som emigrasjonsår, nat.Olavson, Marie (trur eg..)Hun er som du sier svensk, 45 år, emigrerte i 1907, nat.Olavson, Helen, datter, 15 år, født i Pennsylvania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Wernersen

Takk Nina, det var fint å se at du kunne bekrefte at Fritz var gift med en svensk dame. Det er ikke usansynelig at han brukte navnet Olavson, da hans mor innvandret fra Skee i 1874. Det er jo mulig Fritz allerede dro over i 1902, det jeg holder meg til er passasjer listen fra båten Oslo som seilte ut fra Christiania 26 okt 1907. Der er han og hans søskenbarn Oluf Oskar Verner Olsen passasjerer. Oluf Oskar hvet jeg forøverig ikke hvor det er blitt av.Mvh. Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Så lenge vi bare vet navnet på datteren, er dette et noget håpløst tilfelle. Hun giftet seg ganske sikkert, og da bytta hun navn....Har du flere opplysninger? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.