Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15492] Ekteparet Hans Anders. og Herborg Johannesdtr. på Øijord i Fana,hvor kom de fra?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hans og Herborg giftet seg i Fana 16.10.1803.Hans døde 09.02.1815 på Øijord og var da 55 år , født ca.1760.Han var kanskje fra Bjelland på Stord.Herborg døde 04.06.1835 på Øijord 67 år gammel , født ca.1768.Ved vielsen stod hun oppført med Eide som fødested.Er der noen som har kjennskap til dette paret og som vet hvor de kom fra? Er interessert i fødested og tid , samt foreldre. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Mariann Stokken

Hei Rune. Eg har f.t. Stord boka på heimlån(eg bur på Stord, men eig ikkje boka...),så no var du heldig :-)Du har rett i at Hans Anderss var frå Bjelland(søre)Eg skriv direkte av frå boka:'Anders Hanson og Anna Tollaksdtr.Langeland,(f.1733) hadde borna: Hans f.1759, busette seg i Fana.(det var fleire born)Hans Anderss tente på Hop hjå lagmann i Bergen og fekk av han bygsel på Fantoft, seinare på Mildestveit i Fana.Han var gift fyrste gong med Martha Jacobsdtr. Fjøsanger, 2.gong med Herborg Johannesdtr. Eide frå Hålandsdalen.'Venleg helsing Mariann.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.