Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15644] Biørnør/Osen - hjelp til dåpsinnførsel -1844

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Under innlegget 15503 la jeg ut en familie som jeg trengte hjelp til - denne Jørgen Finnvollen fra Namdalseid finner jeg ikke i dåpsinnførselen i Beitstad boka - deriomot alle hans søsken, hans mor var fra Biørnør/Osen så da kunne det vel tenke seg at han ble født/døpt der ute??? Noen med disse kildene som kan skjekke for meg??? Angivelig er navnet Jørgen bertinius Finnvollen ( Volden) mor Oline/Olianne Jørgensdatter Stein far Ola Butulson Finnvollen. Takk!!MVH, Gurli :o) jeg har endel kilder som jeg kan hjelpe og finne noe - som gjentjeneste - se: http://www.kroken.2ya.com

Gjest Berit Knudsen

Samme kilde: Gift 16/9 1845 Bjørnør Ole Butolphsen 23, Butolph Johnsen og Olina Jørgensdt. 19, Jørgen.F. 2/1-20/5 1827 Bjørnør Oline Jørgensdt, foreldre Jørgen Paulsen og Jonetta Jensdt.F. 20/1-31/3 1823 Beitstad Ole Botolfsen, foreldre Butulf Johnsen og Beret Olsdt.Dette er bare mulige kandidater, men høres riktig ut.

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Berit!Ja da kom den brikken på plass - Jørgen dpt i Bjørnør - ellers så er alt det andre de personene jeg også har unntaket er Berit Olsdatter gm Butul Jons. Min heter Ane - så der må jeg skjekke mere - takk for info Berit ;o)MVH, Gurli

Gjest Berit Knudsen

Både Jørgen Povelsen 24 og Jonette Jensdt. 18 år var på Steene grd. Bjørnør i 1801.FS, VRI (kirkebøker): Butolf Jonsen 27 år gift 4/7 1818 Malm Beitst. med Beret Olsdt. 24 år.FS, VRI barn: Anne 2/2-31/5 1819 Namdalseid Beits. og Jon 4/12 1820-1/4 1821 Namdalseid Beitst., begges foreldre Butolf Jonsen og Beret Olsdt.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.