Gå til innhold
Arkivverket

[#15839] Andrea Gurine Iversen

Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Jeg søker etter opplysninger om min oldefars søster Andrea Gurine Iversdatter Mongstad. Det er ikke funnet mange opplysninger om Andrea Gurine, bortsett fra at hun var født 14.4.1881 i Lindås og giftet seg den 21. juni 1902 i Aarstad i Bergen med tilskjærer Olaf Nikolai Iversen. Hun var da registrert som Andrine Gurine Iversen. Det sies hun reiste til sjøs. Hennes mann Olaf reiste til Amerika i 1904. Kanskje reiste hun etter senere? Henne og mannenes liv kjenner vi ikke til annet enn at familien kalte henne Gurina og at kontakten mellom henne og familien ikke var stor.De hadde trolig ingen barn. Hun er ikke funnet på noen av registrene på Internett over utvandrere eller døde i Bergen i den aktuelle perioden, men via et brev fra broren Hans til søsteren Agneta får vi vite at hun trolig døde i 1935 i Bergen.Om mannen fant jeg opplysninger på Internett. Olaf Nicolai var født 27.9.1881, og døpt 16.10.1881 i Nykirken i Bergen. Hans far var fyrbøter Hanse Iversen f. 1851 og moren var Oline Nilsine Ingebrigtsen f. 1858. Bopel 5 – 143. Under Emigranter fra Bergen 1904 på Internett fant jeg ham igjen: Nr. 1496, den 28.5.1904, Olaf Nikolai Iversen, født 1881 i Bergen. Hjemsted Aarstad. Gift. Yrke: Skofabrikkarbeider, tilskjærer. Brandtwood, Wisc. Linje: Stjerne pp, Avgift: ja, Merknad: Fripas af 15.4.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Gurine Iversen døde i Bergen 23. mai 1935, og etterlot seg søsken (Ditlef, Hans og Ivar) på Mongstad i Lindås. Det er opplyst at hun var enke, og at 'Mannen forsvundet for 30 år siden. Navn og familie ukjendt.' Opplysningene ble gitt av Olai Østensen i Svartediksvei 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.