Gå til innhold
Arkivverket

[#15891] Foldalens prestegjeld

Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ved folketellinga i 1865 er Marithe Olsdatter, 44 år, født i Foldalens prestegjeld, tjenestepige på gården Hegge i Egge sogn i Stod prestegjeld (Nord-Tr.). Hun har barna Oline Christiansd. 13 år, og Eilert Jons. 5 år boende sammen med seg.Oline Belise ble født i Beitstad prestegjeld (Nord-Tr.) i 1852. Mora er da registrert som Pige Marit Olsdtr. Eldenplads. Far var ungk. Christian Anderssen Overgaardplads.Jeg er interessert i å vite om noen kjenner til foreldrene til Marit Olsdatter. Vet heller ikke hvor det ble av Marit Olsdatter etter denne tid, heller ikke hennes etterkommere. Eldbjørg Lyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Eldbjørg Lyngstad

Nei da, det er ikke for seint. Jeg holder på med det samme prosjektet fortsatt, bare litt andre deler av det. Jeg har funnet Oline i 1900 på Steinkjer: LenkeDerimot kan det være hennes halvbror Eilert du har funnet.Olines datter Fredrikke (f. 1876) vet jeg ble gift i Trondheim med jernbanekonduktør Kristian Kristoffersen fra Nordre Fron. Jeg kjenner til at Fredrikke og mannen fikk ei datter, Odbjørg, i 1904. Men lengre fram i tid enn det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Hei igjen!Regner med du er sikker på at Oline Hegge er den rette. Men påfallende sammentreff, for jeg fant også denne:FamilySearch: OLINE BELISE KRISTIANSDR Spouse: JOHAN PETER PEDERSEN Marriage: 17 OCT 1876 Egge, Nord TrondelagI 1865: Johan Pedersen 36 år ugift [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61734&gardpostnr=532&personpostnr=3083#a0>Lenke1900-telling (Johan Peter alene, - enkemann?):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.