Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15928] Iver Iversen f.1791, fra Våler i Solør

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror nok du kan lese, men det jeg fant kom fra Familysearch, og de er ikke alltid så flinke. Må tas med en klype salt.Forøvrig så har jeg nå funnet Iver med mor Olea Olsdt. og stefar på grd. Qveset søndre i Hof i 1801. Så han er ute av bildet.Da blir det bare Trond sin av disse 2 alternativene, Iver dpt '20/5 1791', og her trenges kanskje litt kreativ tenking ang. datoer.

• 4 uker senere...
Gjest Arild Kompelien

Iver Iversen blir døpt 20.05.1791. Tilleggsopplysninger ved dåpen, viser at det nok var denne Iver som ble fostersønn. Begge foreldrene var nemlig døde ved Ivers dåp. Farens tragiske død nevnes i Våler Bygdebok.Iver var født utenfor ekteskap av foreldrene Iver Tørrissen Eldset og Inger Pedersdatter Lundby - begges første leiermål. Inger døde 07.05.1791 - 36 år gammel.

Gjest Arild Kompelien

Iver Iversen er nok den som blir døpt 20.05.1791. Tilleggsopplysninger ved dåpen, viser at det nok var denne Iver som ble fostersønn. Begge foreldrene var nemlig døde ved Ivers dåp. Farens tragiske død nevnes i Våler Bygdebok.Iver var født utenfor ekteskap av foreldrene Iver Tørrissen Eldset og Inger Pedersdatter Lundby - begges første leiermål. Inger døde 07.05.1791 - 36 år gammel.

Gjest Trond Kaasin

Denne Iver er også min kones ( fra Våler) tipp, tipp oldefar. Samtidig var Julius Olsen ( hennes oldefar og Iver hans bestefar) gift med Kaia Bertsen som hadde nevnte ( i forrige innlegg) Ragnhild Embretsdatter Elset som tipp, tipp oldemor.Hvis noen vil utveksle informasjon er email trondkaa@tiscali.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.